Flyger solo: dag 1

Då var den här... Första dagen ensam med tjejerna. Morgonen flöt på förvånansvärt smidigt. Lyckades tajma bra så Elsie sov sig igenom lämningen på förskolan. Tur var väl det för Malva behövde verkligen min fulla uppmärksamhet. Hon var stressad och orolig och jag fick knappt röra mig en milimeter från henne och hon ville bara vara i min famn. Men efter lite lirkande och lite distraktioner så kunde jag åka därifrån utan att hon blev ledsen. Tror knappt hon märkte att jag åkte. Hon hade i alla fall inte tid att säga hejdå.

Det kändes dock inte bra att lämna Malva. Eller... Det kändes ju bra att hon accepterade förskolan och inte var ledsen när jag åkte. Men det kändes så märkligt att åka hem ensam med Elsie. Känner mig rent av elak mot Malva som lämnas bort på det där viset. :-/ Är så irriterande för jag vet att förskolan är bra för Malva (personalen sa ju själva att Malva är ett "perfekt förskolebarn" (i den meningen att hon trivs så bra i den typen av miljö)). Och det är nog bra för mig och Elsie att få lite egen tid tillsammans. Jag vet ju det... Men ändå känner jag mig illojal mot min första "baby". Uscha. Antar att jag vänjer mig så småningom. 

Hade tänkt gå en långpromenad idag men det får nog bli i morgon istället. Sitter och gosar med en liten snuttfia och väntar på att vår investering ska torka. Har köpt en begagnad bärsjal. Tyckte dock den var lite dyr. Betalade 200 (nypris är runt 6-700 tror jag). Hon sa att hon knappt använd den så den var inte sliten alls. Men jag kan inte låta bli att undra varför hon tvättade den åt mig om den knappt var använd. Och om den knappt var använd (och dessutom nytvättad) varför var den full av katthår?! 

Ska tvätta den här hemma en gång också tänkte jag, och sanera den från katthår. Tyvärr får den inte tumlas så jag måste nog rolla samt plocka bort allt för hand. På 5 meter tyg. Kuuuul! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0