Kulturnatt

Igår var det kulturnatten. Vi åkte en sväng in till stan för att undersöka det hela. Egentligen så är det ju en bra och underhållande tillställning. Händer ju hur mycket som helst. Problemet är bara att jag bara blir obekväm med så mycket människor. Står det ett folkhav i närheten av något jag är nyfiken på så vill jag gärna gå åt andra hållet. Jag hade dessutom lyckats glömma bort varför jag inte gillar såna där tillställningar. Mängden människor innbär att syret blir utbytt mot parfym och cigarettrök. Totalt motbjudande. 
 
Men om vi bortser från den motbjudande luften så var det väldigt lugnt. Men vi var ju i och för sig inte ute särskilt sent heller. Gick förbi lite olika scener och stannade till och lyssnade på några ställen. Malvas favorit var nog en blåsorkester för när vi var vid dem passade hon på att dansa. Å andra sidan var hon väldigt snabb att digga lite rockmusik också, även fast hon vid det tillfället satt i vagnen. Hur som haver hade vi väl en trevlig kväll som dock avslutades lite hastigt och lustigt eftersom vi är gamla skröpliga. Mattias hade ont i ryggen redan från start och jag fick förvånansvärt ont i höften när vi gick omkring. Snabbt följt av ont i magen. Så nu ska jag sluta ha för små byxor på mig. Med andra ord måste jag investera i nya jeans som inte möblerar om mina organ. 
 
 
Nåja, det var kulturnatten det. Idag bär det av till Oskarström och svärisarna. Ska bli trevligt. :) Sen återgår vi till vardagen i morgon eftersom Mattias semester är slut. Blir jobb för hans del, dagis för Malvas del och jobbsökande och lite kontakt med arbetsförmedlingen för min del. 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0