Tisdag. Och lite måndag.

Nån stjärna i tyskland har tydligen försökt hacka mitt facebook-konto. GRRR! Nåja, lösenordet är bytt så vi får väl se när det sker nästa gång. Slår ju inte min stackars mail som blev utsatt för typ fyra olika försök från typ Kina och Thailand. 
 
Jaja. Idag har jag Malva hemma eftersom det är tisdag (15 timmarsbarnen ska helst vara hemma på tisdagar). Efter frukosten pallrade vi oss ner till pölen (Vallås så kallade "sjö") för att titta på änderna och förse dem med lite mat. Snålade dock eftersom alla andra som går dit förser dem med så vansinnigt mycket bröd. Återigen har jag inte tagit reda på vad man egentligen bör ge dem. Fy på mig. 
 
På vägen hem stötte vi på Harumi och lille Alrik som jag och Malva brukade bada med. Blev en trevlig liten pratstund innan deras buss kom. Dum som jag är hade jag lovat Malva att hon skulle gå gunga så vi trotsade vinden ytterligare och gick till gungan som står intill öppna förskolan, dvs i de nya lokalerna. När vi ändå var i närheten bestämde jag mig för att göra ett besök till öppnis. Malva tyckte nog det var riktigt skoj. Var en del andra barn där, bland annat en dagiskompis till Malva men jag tror inte Malva kände igen dem. Kom hem igen vid 11:45. Då hade vi varit iväg i över två timmar. Så efter lite lunch somnade hon ganska omgående. Härligt. :)
 
Själv ska jag passa på att göra någon form av skink/oststuvning till mina crepes medan hon sover. Sakta men säkert så blir de gjorda.  :)
 
Igår var jag förresten på bio med min svärmormor. Totalt spontant och oplanerat. Blev i stressigaste laget men det var roligt. Eftersom jag är som jag är så velade jag ett tag med slutligen fick Mattias ord vara min ledstjärna:
 
"åk, så händer det något i ditt liv också". Heheh, och trevligt var det som sagt, även om jag vanligtvis inte är något större fan av svenska filmer så tycker jag nog att denna hör till en av de bättre. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0