Provsvar man inte vill ha

I morse funderade jag över när jag skulle få svaren från min cellprovstagning. Lustigt för de trillade faktiskt ner i brevinkastet idag. Och det var väl inte den roligaste läsningen.
 
Tydligen har de hittat cellförändringar och vill att jag ska komma till sjukhuset den 3 november, dvs om 1½ vecka. Det står inte vad det är för cellförändringar eller vilken grad det är (man kan ha lätt, medelsvår eller svår) men efter lite efterfoskningar på internet tror jag att jag kan utesluta att det är lätta förändringar. En lätt cellförändring verkar bara innebära en ny koll medan medelsvåra och svåra cellförändringar ska utredas och behandlas. Och i mitt bev står det tydligt att min typ av cellförändring bör utredas och behandlas. Hejja mig! :@
 
Ytterligare en misstänksam anledningen är att det är inte en barnmorska jag ska träffa utan en läkare. Usch! :( Jag vet att det inte behöver betyda något farligt, oftast gör det inte det. MEN det förändrar inte det faktum att det KAN betyda något farligt. Och det faktum att de skickade brevet igår och jag har fått en tid redan om 1½ vecka gör ju inte saken bättre. Jag menar kom igen! Vårdköerna är ju ingen hemlighet direkt så det är ju "intressant" att jag fått en tid så snabbt... Men jag är givetvis glad och tacksam över att jag fått en tid så snabbt, men jag tycker också att det är misstänksamt. :( 
 
Den här dagen började skit och avslutas med skit. Låt oss hoppas att morgondagen blir tusen gånger bättre. 
 
 
PS: gör INTE en bildsökning på cellförändringar. Jag är nu ärrad för livet. :S 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0