Mer blodprov

Jahopp. Idag är det dags att ta blodprov igen. Ska bara kolla sköldkörteln denna gång. Jag gjorde ju ett prov för en månad sedan men fick aldrig något svar på resultatet så jag bara antog att jag skulle fortsätta med samma dos som innan. Har tröttnat på att ringa och jaga efter svar varje gång sköldkörteln kollas, men nu ångrar jag att jag inte ringde och frågade om det. Det är nämligen som så att de tog blod, men av någon outgrundlig anledning så testade de aldrig blodet (?!) med andra ord är det ingen som har någon som helst aning om vilka värden jag har eller vilken dos jag bör ha. Har känt mig lite trött och hängig men har bara antagit att det berott på vädret eller nåt. Men men, troligtvis står jag inför en doshöjning men det vet vi inte förrän på måndag. Hejja vården!
 
Utöver det blir det en tripp till apoteket. Nu ger jag upp mitt förbannade utslag som jag haft i typ fyra månader. Nu är det dags att ta i med hårdhandskarna. Fick ju en salva på recept förut men fick förslaget att prova med inotyol först. Det hjälpte faktiskt, men bara i början. Nu är utslaget rekordstort och kliar (och svider) något så fruktansvärt. Så det är hög tid att jag tar en tripp till apoteket och hämtar ut salvan. Hoppas den hjälper för det är så sjukt irriterande när klådan slår till. Jag tackar min lyckliga stjärna att det än så länge mer eller mindre spontant kommer och går och inte kliar hela tiden. Men det är väl bara en tidsfråga. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0