Intygsdjungeln

Jaah jösses! SNART har jag lyckats leta mig igenom intygsdjungeln. Efter lite drama under gårdagen, eller drama och drama. Dramat utspelade sig i mitt huvud och jag drabbades av lättare ångest när jag först inte fanns i Strömsunds kommuns löneregister trots att jag arbetat på 6 olika ställen utspritt under 5 års tid och sen när telefonnummret till mitt extra arbete hos Assit bemanning gick till ett helt annat bemanningsföretag och när jag frågade tjejen i växeln om det så slängde hon bara på luren.
 
Nåja, efter lite envishet och några förståndiga själar så fick vi ordning på saken och jag ska få intyg därifrån. I skrivande stund väntar på jag försäkringskassan och sen återstår det bara två intyg, ett från hemvårdsförvaltningen och ett som jag måste knåpa ihop själv. Ska bli skönt att bli klar med detta. Tycker liksom inte att jag haft så mycket för mig de senaste åren (har ju bara pluggat) men ändå har jag tydligen en uppsjö med intyg att skaka fram, så nånting har jag väl gjort antar jag. 
 
Jaja det var det. Idag ska jag söka efter lite jobb samt söka en praktikplats till. Får nog ge upp hfab eftersom de bara ignorerar mig. Nåja, det är deras förlust!
 
Vad mer spännande händer idag? Tjae, jag har nu fått en ökad dos levaxin igen. Och ska jag vara helt ärlig känner jag mig lite nervös eftersom de fläskade på igen och ökade med 50 mikrogram. Sist jag åt så här hög dos så blev mina värden helt galna och det tog flera månader (och tre kg) innan vi fick ordning på dem. Fast jag kan ju inte påstå att jag saknar de där kilona. Hehe. Å andra sidan så var det väl inte enbart levaxinets fel eftersom det var en massa andra omständigheter i samma veva som gjorde att allt bara blev så galet. 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0