Alla flyttar?

ååh jag blir så vansinnig på den här lägenhetsmardrömmen! Och jag blir så provocerad av kösystemet. Mestadels eftersom man kan tycka att ett kösystem ska vara rättvist men inte riktigt tycks vara det. :@ 
 
I skrivande stund finns det fem lägenheter lediga här i närheten. Samtliga treor. Samtliga på andra våningen med undantag för en som faktiskt ligger på bottenplan. Det som är gemensamt för lägenheterna är att två av dem ligger på Nyvången och tre av dem på Tynavägen. Det kommer ut nya lägenheter från Tynavägen nästan hela tiden nu och även en del på nyvången med jämna mellanrum. Rent spontant undrar jag var det är för fel eftersom ingen tycks vilja bo här?! 
 
Jag trivs bra i vårt område MEN det är så ju @!\=`?)/&¤$€{[{€@! trångt här hemma. Börjar allvarligt tröttna på att bo i vardagsrummet och då har vi ändå bara gjort det i några månader. Vi lär ju få trängas här i 1½ år till innan vi har chans att få en lägenhet. I alla fall om man ska vänta kvar i det s.k. kösystemet för det kommer ju aldrig ut några större, vettiga lägenheter bland direktlägenheterna. Bah! Jag.Blir.Galen!!! 
 
Gav idag som förslag att vi kunde skaffa en våningsäng för att få tillbaka lite av golvytan. Hehe. Fast nej, jag har ingen som helst lust att bo i en våningssäng. Då är det mer troligt att vi slänger ut klösträdet och gör oss av med min älskade bokhylla/vitringrej. :( 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0