Tandavlossning och andra trevligheter

Jaha då var vi hemma för dagen. Väntar på att potatisen ska koka upp så vi kan få någon mat. Dagen har varit rätt bra men det känns inte som om jag hunnit uträtta något. Har varit och kollat sköldkörteln så jag får väl provsvaren för det nästa vecka antar jag. Var även hos tandläkaren. Det var ett ytterst otrevligt besök. Alltså tandläkaren var ju trevlig, men tydligen så har jag en rejäl tandköttsinfektion/inflammation eller vad det nu var. Mycket värre än vad jag själv uppfattat det som. Så pass illa att det finns risk för tandavlossning (?!?!?!?!). Det var väl ungefär när hon nämnde tandavlossning som jag tog det hela på allvar. Framför allt är det två tänder som ligger risigt till så hon gjorde någon ytterst smärtsam spolningsgrej (efter att hon gjort en ytterst smärtsam undersökning, och då fick jag ändå nån bedövningssalva. Jag fick i alla fall ytterligare en tandtrådsgrej med mig hem.  Nu har jag tre olika, och ja, jag ska använda alla tre. Ska tillbaka igen om en månad. Just nu är jag löjligt tacksam över att jag inte betalar för varje besök utan betalar månadsvis. De stackars tusenlapparna jag gjort av på den där avtalsgrejen lär jag ju ha använt vid det här laget. Vill dock inte veta vilken riskgrupp jag kommer hamna i nästa gång. Jag kanske inte ens får förnya avtalet? Hehe skulle inte förvåna mig med min tur.
 
Nåja, ska som sagt träffa en tandläkare ang. bettskenan om två veckor eller nåt och sen i början på januari ska jag tillbaka på återkontroll för att se så inflamation/infektiongrejset går ner så jag eventuellt får behålla mina stackars tänder. Om man nu kan kalla dem för det. Jag är rena rama stammisen där.
 
Nåja, efter tandtisbesöket så hade jag bråttom tillbaka till kontoret för vi skulle iväg på ett seminarium. Var riktigt intressant.
 
Eftersom mitt intyg fortfarande inte kommit så skickade jag iväg ett halvotrevligt sms och frågade om hon verkligen hade skickat det. Jag kunde dock inte svara när hon ringde för då satt jag på seminariet men hon hade pratat in ett meddelande där hon påstod att hon hade skickat det när hon pratat med mig senast (dvs i måndags) och sen undrade om om de hade rätt adress (något vi redan konstaterat att de har). Det intressanta med detta är att när jag pratade med henne på telefon i måndags så sa hon till mig att hon inte var på kontoret men att hon skulle be em kollega skicka det. Då kan ju hon OMÖJLIGT ha skickat det samtidigt som hon pratade med mig på telefon..? 
 
Det kan ju även vara så att posten är sega, men jag begriper inte varför jag då fick intyget från Halmstads kommun så snabbt? Det tog liksom ett dygn. Knappt! Nåja, har inte intyget kommit i morgon så ringer jag facket på måndag. A-kassan gav min intrycket att de kunde hjälpa mig med det hela men sen när jag väl vände mig till dem med informationen så fick jag ett kort och trist mail tillbaka där det i princip bara stod: du är med i facket, vänd dig till dem. Så då får jag väl ta och göra det. 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0