Nu går det undan

Ja nu går det verkligen undan. Idag blev min praktik godkänd. Hade bett om ett så kort start datum (redan nästa vecka) så förfrågan behandlades redan idag och BAM (!) jag börjar min praktik redan på måndag!! Iiih vad spännande! :) 
 
Nu ska vi bara lösa lite praktiska saker som barnomsorg. 
 
Förutom att besöka arbetsförmedlingen har vi även varit iväg på ett möte med banken idag. Goodie. Det gick förvånansvärt bra. Alltså, vi har ju inte råd att köpa något boende som det är just nu. I alla fall inte i den prisklassen som vi tittade på. Men vi var inte särskilt långt ifrån att kunna göra det så det kändes ju riktigt bra. Får jag bara ett jobb, behöver inte ens vara tillsvidare anställning, så skulle det lösa sig direkt. MEN som vi alla vet så kommer jag inte gå något jobb inom den närmsta tiden. Alltså jag kommer givetvis inte sluta söka, absolut inte, men oddsen för att någon kommer anställa mig minskar för varje dag som går. Tragiskt, stressigt och diskrimminerande. Men det är också sant. Men men, hela "bankupplevelsen" vad ändå positiv och Malva var förvånansvärt snäll. Trött var hon också för hon fick inte sova något innan mötet som började klocka 13. Så när vi väl åkte hem slocknade hon i bilen och har nu sovit i två timmar. Så det är hög tid att väcka henne om vi vill kunna få henne i säng ikväll.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0