Mixade känslor

Gårdagens "partaj" bjöd å mixade känslor. När vi väl kom in (kön var definitivt längre än jag trodde den skulle vara) så var det så härlig och positiv stämning bland majoriteten av dem som var där. På dansgolvet. Vilket inte vi var förstås men vi stod alldeles intill så vi märkte ju av den ändå. Men sen började jag lägga märke till alla fyllskallar. Alltså, jag noterade ju dem redan i kön på vägen in, och var medveten om att det fanns en uppsjö med sådana. Men så var det en särskild person, fullare än allt annat, fattar inte hur han lyckdes ens ta sig in. Allt med honom var så motbjudande att jag blev äcklad och illa till mods så fort han kom i vår närhet. Vet inte varför, det var som sagt många fyllisar där men han var den som jag tyckte var obehagligast och vill typ bara fly ut så fort han kom i närheten. Och då var han inte ens otrevlig. Weird. 
 
Sen var det naturligtvis en massa andra fyllskallar där också. Och jag finner hela tillståndet extremt motbjudande, med de där hemska, röda och döda ögonen som inte begriper något och en svajande kropp med en bedövad hjärna som inte kan arbeta. Näe usch, sån där fylla.. Det är äckligt. Totalvidrigt! :(
 
Parken får dock en ENORM minuspoäng. Tror jag var mest besvärad av det för att jag är en sån kontrollnörd. Men på våra (och alla andras) biljetter stod det att det hela skulle börja 23. När klockan var strax efter 23 så sa han som var DJ att det börjar om "en liten, liten stund". En halvtimme senare sa han samma sak. Slutade med att spelningen inte började förrän en hel timme försent, dvs vid midnatt ganska så exakt. Bara det försämrade mitt humör en smula. Och nej, de hade inte problem med ljudet. 
 
Jag hade lite ont redan när vi kom dit för att köa redan vid 10:15. Så när han väl började spela hade vi väntat i 1 tmme och 45 minuter så då hade jag ont på divese ställen. Underligt nog var min ena axel värst, skyller det på min BH som jag typ aldrig använder (VARFÖR tog jag just den????). Så när hans spelning väl var klar klockan 1 så var jag ytterst besvärad för att det gjorde ont. Kändes dessutom som om bäckenet skulle dela på sig och ramla loss/ut. 
 
Men själva spelningen var det inget fel på. Mycket allsång och bra låtar. Många gånger hörde man nästan bara publiken, lite skoj till och från. Dock var mina trumhinnor på väg att packa väskorna och dra för ljudnivån var helt sjuk. 
 
Nåja, efter lite sömn är jag nästan återställd. Var lite orolig för hur Mattias rygg skulle överleva men han fick ju mumsa alvedon innan vi åkte så han klarade sig rätt bra, har ingen aning om hur det är idag för han sover fortfarande. Själv vaknade jag redan vid 8 men lyckades somna om till 9 och gav upp då. Måste ändå ta alla mina morgonpiller så lika bra att pallra sig upp. 
 
Och Malva då? Henne har jag inte ens tänkt på! 
 
Hehe okej då! Det är klart att jag tänkt på henne, men hon har det bra i Oskarström hon. :)
 
Nu ska jag väl försöka förtära någon sorts frukost. Har så ont i halsen idag så vi får väl se hur det går. Började redan igår (innan partajandet så det är inte därför) men nu har det blivit värre. Hoppas verkligen inte jag blivit smittad av Malva. :S 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0