Ibland är inte ens de riktigt bra sakerna tillräckligt bra

Idag är det tydligen en sån dag... En sån där dag när det helt enkelt inte är bra. Eller dagen har egentligen varit bra. Det gick utför ungefär när jag kom hem och insåg att jag fortfarande inte fått mitt förbannade @!kfdffadkllgk intyg. Jag blev så trött och arg att jag seriöst var på väg att börja grina. Att jag hade fått brev från region halland som sa att de upptäckt att mina cellförändringar var lätta och inte medelsvåra spelar tydligen ingen roll. Inte spelar det heller någon roll att eftersom cellförändringarna är så lätta så kommer det inte bli någon mer undersökning förrän nästa år. Nej nej, allt det där spelade ingen roll, min dag (kväll) var redan förstörd. Och jag var fortfarnade gråtfärdig. Så jag stod i köket och lagade mat och kämpade mot tårarna samtidigt. Misstänker att jag är ganska trött, och har dessutom haft ganska ont både igår och idag (fast idag var det ju rena rama barnleken jämfört med igår när jag hade problem att gå).
 
Nåja, ang. maten så råkade jag hälla i typ en halv deciliter salt och fick därmed släcka en fjärdedel av köttfärsen för att inte salta ihjäl oss. Sen när den förbaskade köttfärssåsen var klar så tyckte jag att den smakade misstänksamt dåligt. Alltså verkligen dåligt. Eftersom jag är lite kinkig och kräsen ibland så fick Mattias smaka på den när han kom hem. Han höll med om att den smakade misstänksamt. Trodde först att det var köttfärsen det var fel på. Men vi gjorde lite efterforskningar och insåg att jag blandat ner gammal creme fraiche i den (bäst föredatumet var idag). Så det var bara att slänga skiten. :@ Så så underbar har min kväll varit. Tack och lov är Mattias en utmärkt lyssnare ibland så nu när jag fått spy galla över lite ditt och datt så känns det bättre. Jag har i alla fall inte lust att gråta längre. 
 
Jaja, ikväll ska jag kurera mig mot förkylningen. Ska infinna mig på ett morgonmöte/seminarium/klubb/grejs 6:45 i morgonbitti så det blir en tidig kväll så jag orkar med morgondagen. 
 
Oh, och ang. mitt arbetsgivarintyg. Har det inte kommit i morgon så tänker jag inte göra fler kontaktförsök utan då skickar jag a-kassan eller facket eller nån på företaget så kanske det blir lite fart på dem. Det är trots allt ett lagbrott att inte lämna ut mitt intyg. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0