17 november

 
Idag är det exakt fyra år sedan jag och Mattias träffades. Det firar vi med att äta samma mat som första gången vi åt tillsammans, dvs makaroner och bacon, hehe. Samt kolla på Harry Potter 7 del 1, vilket var filmen som gick på bio när vi sågs. Goodie. Men innan vi kommer till mysigheterna (ja, jag trodde väl aldrig jag skulle referera till makaroner och bacon som mysighet) så ska vi ta oss igenom dagen. Spännande. Mattias har redan åkt med lillskruttan till dagis. Kontrollfreaket i mig mår under omständigheterna bra men är långt ifrån nöjd. Själv sitter jag och väntar på att klockan ska gå lite innan jag beger mig ut i regn och rusk och cyklar in till stan. Uscha! Kunde jag åtminstone inte fått börja med bra väder?
 
Det känns lite märkligt att sitta kvar här hemma medan de andra är på väg till både jobb och dagis. Kruxet är att om jag skulle lämna Malva på dagis (och därmed cykla och lämna henne) så skulle jag ändå behöva lämna henne tidigt om jag ska hinna till dagis och sedan till praktiken i tid. För nej, både jag och Mattias är helt överens om att det är totalt orimligt att jag tar bilen in till stan, mesta dels på grund av parkeringsfrågan. Att stå där en hel dag skulle kosta multum. Så därför cyklar jag och han får ta bilen istället. Det blir nog bra det här. :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0