Helgen

Gaaah! I morgon börjar Malvas introduktion. Känns både bra och dåligt på samma gång. Eller bra och dåligt är egentligen fel ord. Det känns spännande. Och fruktansvärt. Men det kommer nog bli superskoj för lillan. Vi har dock inte pratat så mycket om det här hemma. Har berättat det för Malva några gånger och haft glad ton osv, men jag tror inte hon fattar vad vi menar (det kan man ju inte förvänta sig att hon ska heller). 
 
Nåja, den här helgen har varit riktigt bra. Till stor del för att veckan avslutades med ett spännande och glädjande besked. Tihii! Berättar mer om det efter onsdag när jag vet hur säkert/osäkert det är osv. TihiI! :D 
 
Yttererligare en imponerande sak är att jag och älsk har gymmat tre gånger den här veckan (kors i taket!). Men det har inte varit helt lätt. I fredags fick jag nämligen för mig att Malva skulle inviga sin pool när jag kom från praktiken. Men vi har ingen slang eller nåt så vi fick fylla den genom att spola en hink full med vatten och sen springa (gå) fram och tillbaka med den. Malva var otålig men tyckte det var superskoj att få bada. Extra kul nu kanske när hon hade mer utrymma att plaska på. :) 
 
 
 
 
Samtidigt som jag fyllde upp hennes pool med vatten (Mattias fick passa Malva) så arrangerade jag mat som vi fick slänga i oss efteråt innan det var dags att dra till gymmet. Var rätt så jobbigt att träna. Minuter efter att vi slängt i oss middagen, plus att det var väldigt varmt och kvavt. PLUS att vi gymmade samtidigt så vi hade Malva med oss där inne. Hon tyckte nog det var rätt skoj men hon envisades med att ge sig på gåbandet så det försvårade träningen lite. 
 
Igår var vi ute en sväng på gillet. Gjorde av med en del pengar inte på något direkt vettigt, typ mat och svindyrt franskt fika. Vi betalade 150:- för 5 franska bakelser av något slag. Men det hade nog ändå varit godare att köpt chokladbollar för en tjuga. Men men, nu vet vi ju det i alla fall (få saker toppar chokladbollar, hehe). :P
 
Nåja, nu ska jag snart gå och duscha, väntar bara på att älsk ska komma tillbaka från gymmet. Men bjussar på en bild till från helgen. Kartonger är ju rena rama guldgruvor!
 
 
 
Senare idag bär det av mot Oskarström. Goodie. :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0