Mat, Mello, och mmm Gekås

 
Maaaat! Är svinhunrig. Maten står i ugnen, idag står vegetarisk lasagne på menyn, närmate bestämt spenat och fetaost. Känner mig skeptisk. Kom inte ihåg hur man skulle göra så jag kombinerade två olika recept. så vi får väl se om det går att äta eller blir sån där äcklig snabbmat. :P
 
Ikväll kör vi mellofinal hos svärisarna. :) Vi får väl se om jag lyckas hålla mig vaken. Blev inte mycket sömn i natt. Tror Malva och Mattias konspirerat för att hålla mig vaken. Fick inte somna ordentligt för Malva förrän efter midnatt för hon vaknade och kinkade hela tiden. Sen när hon väl lugnat ner sig och fått ro så började Mattias istället. Så efter halv 4 nån gång fick jag somna och sova ordentligt och sen upp igen klockan 7 eftersom en morgonpigg baby tyckte att det var dags att kliva upp. Men men, det kommer väl fler sömntillfällen.
 
I övrigt har jag varit ganska duktig, igår efter praktiken körde jag tre maskiner med tvätt och ytterligare tre maskiner idag. Men nej, vi hade inte så mycket tvätt som det låter. Gårdagens maskiner bestod av nyinköpta kläder sen jag och Ida var till Gekås. Har ingen större lust att klä Malva i kemikaliekryllande pestkläder. De lär ju inte vara helt "rena" än men jag föreställer mig att det tvättningen utgjorde en liten förbättring i alla fall.
 
Ang, Gekås då. Jag shoppade för 2000 kronor, men blev faktiskt en hel del för den summan. Mest kläder till Malva, men införskaffade även skjorta och tröja till Mattias och en ny kofta till mig själv. Goodie. Sen insåg jag och Ida hur roligt det var att gå på hemavdelningen. Oftast har man rusat omkring på alla andra avdelningar så man orkar aldrig gå där. Nu orkade vi väl förvisso inte undersöka den så överdrivet noga men ändå, en förbättring från tidigare visiter. Dagens fynd vet jag inte vad det blev, hittade för mycket. :P och dagens minus var att jag blev helt stormförälskad i ett påslakansett till spjälsängen men just den perfekta färgen var slut. Typiskt. Både jag och Ida letade febrilt men det enda som fanns i samma mönster var ett spjälsängsskydd. Nästan så man ville köpa det, men nån måtta får det väl vara. Och vet ni vad det sjukaste är? Jag minns hur mycket jag tyckte om mönstret men kan inte minnas hur det såg ut?! Knasigt!
 
Jaja, nu ska jag gå och dregla lite framför ugnen.
 
Bye bye then!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0