Mat och historieskrivande

Idag hände det en olycka på dagis igen. Malva klämde fingrarna i en ytterdörr. :( Det är en liten fördröjning på dörrarna (troligtvis för att ingen ska klämma sig) och när någon gått in idag så hade tydligen Malva försökt följa efter och därmed klämt sig. Stackars lillan. :( Jag är ju inte sur eller så på personalen. Det är ju inte deras fel. Jag vet ju hur Malva är, hon skulle ju liksom behöva typ två från personalen helt för sig själv för att inte hamna i trubbel och olyckor. Men det gör ju ändå ont i hjärtat på mig. 
 
Men det var nog ingen allvarlig skada. Om man ens kan kalla det skada. Synd ingen svullnad eller något alls. Kan inte ens avgöra vilken han det var på så det var nog snarare så att det gjorde ont och hon blev rädd när det hände men sen var det inget mer med det.
 
Hon blev dock ledsen när jag skulle hämta henne idag. Hon stod och lekte i en sandlåda där det finns typ klätterställning osv. Så fick hon syn på mig och ville komma till mig men kunde inte ta sig över kanten så då började hon gråta. Första gången hon vill komma till mig så gärna när jag hämtar henne. Oftast brukar hon tjuta och springa glatt mot mig, varpå jag sätter mig ner med öppna armar och Malva rusar förbi (så mycket som en soon-to-be 1.5åring kan rusa dvs). 
 
Nu ska vi snart förtära pannbiff, potatis och gräddsås. Allt hemma gjort. Typ (jag har liksom inte fött upp djuren hemma och slaktat dem själv osv). I morgon ska jag väl försöka få någon ordning här hemma och komma underfund med vad vi (jag och Malva) ska ha på oss på kalaset på lördag. Sen i morgonkväll så blir det grillning i Falkenberg med systerystrarna (yepp, bägge två faktiskt). Ytterst trevligt. Tror det är första gången vi tre umgås här utan mamma. Ever! Med andra ord skiver vi historia i morgon! :)
 
Jaja, mat var det visst. Adjöken! 
 
Jösses. TRE utropstecken (och versaler) på ytterst få meningar. Jösses, man kan nästan tro att jag skriker åt er. Hehe. :)
 

 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0