Rapportering: sömnrekord, vagnvandalism, sköldkörtelsjuka

I natt tog Malva personligt reckord i sömn tror jag. Vi la henne vid 20. Hon låg och stökade en stund men är ganska säker på att hon sov vid 20:30. Vanligtvis brukar hon vaknade runt 6-7 på morgonen. Men i morse vaknade jag först. Och då var klockan 8:45  (!!!). Jag klev upp för att kontrollera att hon ens levde. Vilket hon tack och lov gjorde. Strax efter nio väckte jag henne (hon får ju inte vrida alltför mycket på sina timmar). Men det innebär att hon sov över 12 timmar i sträck i natt. 12.½ närmare bestämt men ändå. Galet underbart! :D 
 
En annan underbar sak är att min yrsel inte gjort sig till känna ännu så den kanske är borta. Halsen är inte helt bra än men är en liten bit på väg. Skönt. :)
 
Idag har vi en massa stök för oss här hemma och i morgon bär det av mot Göteborg och ettårskalas för lillkusin Willgott (Malvas lillkusin alltså (jag har inga lillkusiner eftersom alla mina kusiner är typ dubbelt så gamla som mig). 
 
Så vad har hänt mer..? Igår upptäckte jag att dagis förstört bromsen på Malvas vagn. Jag blev helt galen (inombords). Vagnen är liksom bara använd i 1½ år. Bromsen ska INTE vara trasig redan nu. Jag har dessutom visat hur det fungerar men det verkar inte som om det hjälp. Nåja, väl hemma fungerade den visst igen så tydligen har de "bara" slitit ut den så den glappar. Ska ta upp det med personalen på tisdag. Funderar på att lämna en beskrivning på vagnen över hur bromsen fungerar. Alternativt inte låsa den alls. Känns inte så kul just nu. Känns som om jag bara gnäller på dagis. Pratade ju med dem tidigare den här veckan om att jag blev orolig när jag kom dit och fann Malva helt högröd i ansiktet och sjöblöt av svett (hon satt ute och lekte direkt i solen en dag när det var över 30 grader varmt ute). Egentligen är jag ju nöjd med dagiset, och Malva verkar trivas jättebra. Igår grät hon och blev arg när vi skulle åka hem. Varade i knappt en minut men ändå. Hon verkar som sagt trivas. Å andra sidan blir det väl lite rörigt och sådär på sommrarna när det är sammanslagning. För tillfället är hon ju inte på sitt vanliga dagis. Nåja, de öppnar väl igen om två veckor om jag inte minns fel.
 
Men men. Vi ska nog ändå köpa en vagn till. En billig strunt vagn från "1800-talet" som vi kan ha ståendes där jämt som inte är värd en massa pengar. Å andra sidan är ju vår vagn så sliten den med nu så den är väl knappt värt något längre heller. Men är ju ändå trevligt om den håller ett tag till.
 
Hmm. Vad mer? Jooo.. Mina sköldkörtelvärden är verkligen inte bra. Ska tillbaka och ta nya prover igen ganska snart. Min ämnesomsättning går på högvarv och jag har börjat gå ner i vikt på grund av det. Det kan man ju tycka är roligt men.. Näeee... Jag vet ju att samtidigt som jag går ner i vikt så sliter min kropp ut sina organ och då känns det liksom inte lika roligt längre. 
 
Jahopp. Det var väl vad jag hade att rapportera för den här gången. Blir kanske lite oftare igen nu när vi fått tillbaka datorn som dog förra helgen. Nu blir det frulle. Lysande! 
 
Hejsvejs!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0