Dagdrömmar

 
I natt drömde jag om Outlander. Tror att jag var på inspelningsplatsen av serien. Eller tror och tror, jag måste ha varit där. Men det var så underligt för det kändes som om det var på riktigt. Alltså att de spelade inte bara in serien utan karaktärerna var sig själva. Dvs det var inte Sam som spelade Jamie utan det var Jamie som spelade Jamie. Och givetvis var vi i Skottland. 
 
Drömmen har ställt till det lite för mig. Nu vill jag nämligen inte göra något annat än sjunka ner i fåtöljen och läsa outlander. Ja, just det. Outlander, dvs första boken och inte den sprillans nya som jag förtillfället läser. Trots att den nya är väldigt spännande. Men ingen bok kan någonsin mäta sig med den första även om de andra också är väldigt, väldigt bra. 
 
Nåja, förutom extrem läslust tog drömmen fram inspiration att skriva. Igen. Jag får det inte särskilt ofta tyvärr. Å andra sidan har jag sällan tid till det ändå. Problemet är att jag har ingen bra idé så jag har inget vettigt att skriva om. Ska fundera på det. 
 
Förutom läs och skrivlusten blev jag även sugen på att åka till Skottland. Och givetvis att resa tillbaka i tiden till 1700-talets Skottland. Hehe. Jäkla dröm! Det spelar minsann ingen roll hur många gånger jag läser böckerna, hur gammal jag är eller hur länge jag och Mattias varit tillsammans och att vi har en dotter tillsammans. Jag är minsann lite kär i Jamie ändå. Diana Gabaldon är helt klart ett geni! 
 
Jahopp. Nu ska jag väl ta och bygga lite med lego med Malva och tråna efter en värld som inte existerar. 
 
Sen att serien är extra aktuell för att den snart kommer synas på tv gör ju inte saken bättre. Fast jag tycker naturligtvis det är extremt spännande och har nog sett alla trailar fler gånger än vad som är nödvändigt. Hehe. Håller bara tummarna för att den kommer till Sverige också men det lär nog dröja. Men 9 augusti har den premiär i usa. Men har för mig att man kan se första avsnittet onlinde redan den 2a augusti. Dvs NÄSTA HELG! OMG! Hoppas det går att se avsnittet i Sverige också. Spännande!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0