Studieringsdag

Jahopp. Idag är det min första studiedag. Som ni ser är det inte anledning nog att gå sovmorgon. MEN jag sov faktiskt ända till 06:15 för sen bestämde Malva att nu var det minsann morgon. 
 
Studiedag som sagt. Jag ska skriva ett PM som ska in till skolan. Det kommer gå busenkelt och fort (tror jag, särskilt med tanke på att jag skrev halva redan igår). Men uppgifterna slutar ju inte där, det är två större uppgifter som också ska göras innan första delkursen är slut (om ca en månad) och tills dess ska man hinna läsa ut två kurslitteraturböcker också. Så nog finns det att göra allt. Jag kommer dock inte hänga över böckerna hela dagen. Blir en liten tur in till stan. Eventuellt en tur till högskolan (kan dock inte minnas varför jag skulle dit) och slutligen en tur till BVC för Malvas ettårs kontroll. Är så glad att jag fick möjlighet att följa med på den. :)
 
Jaja, det var dagens morgonbabbel. Nu ska jag uppsöka källan till liv, köket - som det heter här hemma. På praktiken är det nämligen kaffet. Eftersom jag inte dricker kaffe har min källa till liv blivit den där automaten som spottar ut både te och varm choklaf (och annat mumsigt som kaffedrickare gillar). Utsikten från 7-vånningen är förstås också ett plus. Tänk att studera solnedgångnen (eller uppgången för den delen) ut på taket där under våren när det blivit lite varmare. Aaah. Fast det är ju inte säkert man kommer ihåg att göra det heller. Väl där finns det (än så länge i alla fall) hela  tiden något att göra. Inte så att jag känner mig stressad, men jag har inte känt mig utråkad heller. Och det håller borta min hemlängtan. Eller rättare sagt: Malvalängtan. Hmm, jag fortsatte visst mitt morgonbabbel. Sorry. Nu ska jag uppsöka köket. På riktigt den här gången.
 
Adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0