Oh the irony!

 
Har lusläst mitt kurskompendium för tredje gången. För att bli klokare på uppgifterna jag ska lämna in så måste jag logga in på skolans läroplattform - blackboard. So far so good! Problemet är att när jag loggat in där (blev imponerad över att det ens gick eftersom jag haft studieuppehåll), så kan jag inte komma åt kursen för att jag inte är registrerad. Antagen är jag, men inte registrerad. För att registrera sig på kursen måste man gå via en annan plattform - studentportalen. Återigen, jag kommer in där utan problem. Men det är mission impossible att registrera sig på kursen. Den finns med som kurser jag är antagen på (och därmed ska kunna registrera mig på). MEN när det väl kommer till kritan så går det inte  välja den kursen?? Jag blir tokig!! Så nu har jag skickat iväg ett halvstressat mail till min riddare på kontoret (lärare och handledare) så vi får väl se om han kan komma med några kloka råd. 
 
Så vad har hänt i övrigt idag då? I morse var jag duktig och gymmade igen. Tror dock jag gjorde mig illa när jag stretchade för jag har lite ont i höften/ryggen och det strålar ut i benet. Känslan påminner om foglossningen hade (innan den blev så hemsk att jag hade problem med att gå). Nåja, har bokat en tid i morgon också, får väl se hur det känns då. Tränar jag i morgon kanske jag tar en vilodag sen. Samtidigt känns det lite som att jag knappast behöver nån vilodag för det är ju inte direkt nån stenhård träning jag håller på med... 
 
Ikväll ska vi eventuellt köpa en present till Malva. En fruktansvärd, hemsk grej som låter hela tiden. Hon kommer älska den!
 
Jaja, det var det. Nu ska jag invänta svar från min kontorsriddare och se om vi kan få någonordning på min kursregistrering (jag får inget från csn heller så länge som jag inte finns registrerad på kursen).
 
Bye bye then!

Kommentarer
Postat av: Sandra

På Miun iaf brukar det vara så att man tidigast kan registrera 3 dagar innan kursstart och senast några dagar in på kursen. Lycka till :)

Svar: Tack. :) jag håller tummarna för att det ska fungera. Min lärare trodde dock att det krävs en manuell registrering för att jag varit borta från skolan så länge. Nåja, det löser sig väl tillslut. :)
Elisabet

2014-01-13 @ 19:10:23
URL: http://doberck89.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0