Lördag

 
Malva tyckte det var en utmärkt idé att kliva upp klockan 6 i morse. Jag delade inte hennes uppfattning så efter ett tag fick hon komma mysa i vår säng en stund. Jag antog att hon skulle somna om för hon var fortfarande sömnig. Kruxet var bara att hon låg och pillade mig i ansiktet så jag vaknade till ordentligt och kunde inte somna om. Så jag lämnade över ansvaret till Mattias och klev upp. Givetvis sov de bägge två igen inom ganska kort tid. Avundsjuk? Ja!
 
Men men. Istället roade jag mig med en tripp till ica och investerade i både smör och frallor. Hade jag varit riktigt ambitiös hade jag väl bakat frallorna själv. Men.. Nää. Inte idag (inte någonsin. Tror aldrig jag gjort frallor med undantag för HK-lektionerna i skolan)
 
Idag får vi besök av Ida och resten av familjen. Jag var ju en dålig tomte sist eftersom jag glömde hälften av alla deras julklappar här hemma hos oss. Så de kommer hit för minijul 3: julklappsutdelning, försök 2. Samt lite sällskapande förstås. 
 
Det var det. Nu tänker jag ockupera soffan. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0