En timme

 Nu har hfab en timme på sig att ge oss svar ang. lägenheten. GRRR! 
 
Vi var i kontakt med dem idag ang. vårt garage och passade då på att fråga om lägenheten på nyvången. Jojo minsann. Den skulle de behandla idag. Och eftersom allt ska gå så snabbt och smidigt i den här informationsåldern så förväntar jag mig också att vi får svar idag. Så nu får de rappa på! 
 
Förutom att leka stalker på hfab:S hemsida så har vi varit till öppna förskolan idag. Av någon underlig anledning fick jag för mig att det var torsdag och att de hade baby café idag. Det hade de inte. Men det var ändå mest barn i Malvas ålder ändå. Inledningsvis var hon yngst (åldrarna var 11, 12, 13 och 14 månader). Fast man skulle nog inte tro det om man såg henne eftersom hon är så lång så ser hon äldre ut än vad hon är. Sen att hon stapplar runt (och nu även av någon underlig anledning går på knäna) så skulle hon lika gärna kunna vara en liten bit över ett år.
 
Efter öppna förskolan blev det en tur till ica. Jag har nämligen bakat bröd. Har dock ingen aning hur det blir för vi hade ingen mjölk hemma så jag körde med ökad vattenmängd och grädde i stället. Så snart brödet är klart blir det ytterligare en tur till ica. Jag minns dock inte vad vi skulle ha men det ska visst finnas på en lista nånstans. 
 
SEN ska jag väl börja med middagen så småningom. Jag längtar löjligt mycket för jag ska göra något som jag inte gjort förut, nämligen blomkålsoppa. Gaah det blir säkert svingott! Sen är ju jag besatt av kött (misstänker proteinbrist på mig själv eftersom jag är sugen på kött HELA tiden), så ska vi även ha lite knaperstekt bacon till. Goodie! :)
 
Men allra först blir det nog en skiva nybakat bröd med lite smör och ost till. Mmmh mums! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0