Det där med att plugga...

Har väl gått sådär idag.. Jag är färdig med det PM som ska in till skolan senast på fredag. Jag skickar väl iväg det i morgonkväll så jag inte glömmer det. Har påbörjat nästa uppgift också. Den är avsevärt större och viktigare. Den här första är inte ens betygsgrundande, det är däremot de kommande två. Det är klurigt och jag vet inte riktigt hur jag ska, och vill, skriva. Hmm. Sen hjälper det ju inte att det är över ett år sedan jag höll på med sånt här. Rent "teckenmässigt" har jag skrivit cirka 1/6 del av uppgiften nu (är bara uppe 1045 tecken och det ska vara mellan 6000-8000). Deadline är förvisso inte förrän i februari men vi har ju ytterligare en uppgift att göra och jag vill vara ute i god tid. 
 
Har inte lyckats läsa något allt i litteraturen idag. Ska försöka hinna med det innan jag lägger mig ikväll. Är jättesvårt att plugga här hemma. Inte för att jag inte försöker, motivationen har det faktiskt inte varit något fel på. Men det är så stojigt och livat runt omkring så det är omjöligt att fokusera någon längre stund. Men men, tur jag kan åka till bibblan också och sitta där. 
 
Idag var Malvas 1års besök på bvc. Det gick väl bra. Lillskruttan väger 9600g och är 75cm lång. Med andra ord har hon vuxit 24cm och nästan lyckats gå upp 5900g. Liten börjar bli stor. Vaccineringen var som vanligt jobbig. Den här gången gick förvisso ingen spruta sönder så det var ju en klar förbättring sen sist. Men Malva blev vääääldigt ledsen. :( Känns så jobbigt när hon fått första sprutan och gråter en massa och jag inte kan trösta henne utan hon ska få andra sprutan först. Men när vi väl fick trösta henne så gick tårarna över ganska snabbt. Hon har dock fått en massa nya utslag på kroppen nu under kvällen. Vet inte om det beror på vaccinet eller på att hon fick i sig mjölk tidigare. Givetvis glömde jag fråga om utslagen och de sa inget heller. Nåja, en biverkning som defintivt kommer från vaccinet är att hon fått lite feber. Men nu med lite alvedon i kroppen så kommer det förhoppningsvis kännas lite bättre för henne snart. :)
 
Det var det. Nu ska jag förse min för tillfället fnissande baby med välling. I morgon bär det av till praktiken igen. Hoppas min ovana rumpa mår lite bättre tills dess så cykelturen inte blir så plågsam. I övrigt ser jag fram emot praktiken och morgondagen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0