Storm igen

 
Jaha, då var det dags för storm igen. Eftersom jag fortfarande spenderat större delen av mitt liv i fusknorrlands inland där det inte förekommer så mycket stormar (nej, massor med snö och snöyra räknas inte) så blir jag givetvis lite (mycket) nervös av det hela. En del av mig tänker att jag inte borde läsa tidningen för att då kanske jag inte blir så upptrissad och nervös. Men en annan del tänker att det är bra att läsa tidningarna så att jag vet hur den utvecklar sig. Men men, de har ju en tendens att kanske överdriva för att få läsare också. Nåja, hur som haver så är tanken att jag ska cykla till och från praktiken idag. Det blåser en del redan nu så jag ska bege mig i god tid så jag inte blir sen. Men i eftermiddag efter praktiken ska jag till frissan. Det innebär att stormen får extra tid på sig att biffa till sig innan jag ska cykla hem. Och givetvis varnar smhi för att man ska befinna sig i skog och mark p.g.a. risk för nedfallande träd. Givetvis ska jag cykla genom ett skogsparti. Kan bli spännande. Å andra sidan så ska stormen (enligt min senaste uppdatering) vara som värst vid 21 och jag borde väl börja cykla hemåt redan vid 18-tiden, så är jag inte hemma till 21 är det kanske hög tid att börja oroa sig.
 
Gaah! Kom just på en sjukt störig grej. Av ALLA dagar det ska bli storm så blir det det den dagen jag ska till frissan. Jag kommer vara snygg i håret i ungefär 30 sekunder och ingen kommer hinna se det (mer än jag och min braiga frisör förstås). Typiskt!
 


Kommentarer
Postat av: Helena

vilken tur vi har.... Verkar inte bli så farligt här, så jag gissar att du kom hem utan att få träd i skallen.
Snö både söder o norr om oss...

Svar: hehe ja det blåste mindre än vanligt när jag cyklade hem. Däremot var det kallt som tusan att cykla för att regnet var så vasst mot ansiktet.
Elisabet

2014-12-12 @ 21:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0