Sjukstuga

Idag har vi sjukstuga här hemma. Malva har problem med ätandet. Igen. Hon började klaga på munnen för flera dagar sen men jag antog bara att det var en tand. Nu är jag dock inte lika säker längre eftersom hon gråter när hon försöker äta. Igen. :( Har dock inga mystiska småprickar (ännu). Bara de vanliga torrfläckarna och en konstig "flamma" på ena handen/armen, ser nästan ut som ett brännsår men jag tror (hoppas), men betoning på tror (hoppas), att det kan bero på torrhet (hoppas). 
 
Hursomhaver så har vi inte fått särskilt mycket sömn i natt. Redan efter läggning vaknade hon tre gånger på en timme och behövde "rejäl" tröst för att kunna somna om. Sen fortsatte liksom större delen av natten i samma spår... Efter 6 uppvaket var klockan bara 23 så då fick hon komma till vår säng. Hjälpte väl inte direkt, Malva fortsatte att vakna och gråta. Och jag fortsatte att inte sova. Skillnaden var väl att jag slapp springa upp till hennes rum varje gång. 
 
Nåja, nån gång efter midnatt, tror klockan var runt halv 1, gjorde jag i ordning soffan. Pallade upp den med kuddar så jag kunde liggsitta med henne i famnen. Hon var så tät i näsan att det störde andningen så jag tänkte att det kanske var därför hon inte kunde sova ordentligt. Vi låg på soffan till efter 2 nån gång. Har för mig att Malva vaknade fyra gånger under den tiden. Uscha. Stackars lillan. Tillslut gav jag upp, tröstade henne en sista gång och la henne sen i spjälsängen igen. Underligt nog hjälpte det för sen vaknade hon bara en gång till tror jag. Och upp för morgonen vid 6. 
 
Äteriet fungerar dock fortfarande inte och med tanke på hur dåligt hon sovit så får hon vara hemma idag. Ungen kommer ju aldrig bli frisk om hon fortsätter att utsättas för den där bakteriehärden som ska föreställa förskolan. Personligen känns det både bra och dåligt. Känns inte bra att missa praktiken, men samtidigt så har jag själv också blivit sämre igen (hade inbillat mig att jag höll på att bli frisk). Det i kombination med att jag inte somnade förrän vid halv 3 i natt och sen upp igen 6 gör ju inte saken bättre. Så idag har vi sjukstuga. Håller för närvarande på att koka risgrynsgröt i hopp om att Malva ska äta det. Utmärkt tidsfördriv i väntan på att klockan ska gå så jag kan få tag på arbetsförmedlingen och a-kassan. Att skriva det här inlägget hjälpte tydligen också för nu är klockan visst åtta. Goodie!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0