Natten

Uscha vilken natt jag haft! Gick och la mig typ kvart i 21 igår. Och sen låg jag vaken fram till 5 nån gång, somnade och sov typ 30 minuter och låg sen vaken till 6 halv 7 och somnade sen om och sov 30 minuter till. Nätterna blir sjukt långa när man knappt sover alls. 
 
Först gick det inte sova för att jag hade så ont i örat. Plus att det var obekvämt att ligga i samma ställning. Jag hade nämligen fått order om att ligga med huvudet så att inte dropparna rinner ut igen (fullt logiskt). Problemet var bara att ingen berättade för mig hur länge man måste ligga så. Så efter 2½-3 timmar gav jag upp och började ändra ställning (mina fogar blev då överlyckliga). Upptäckte då efter ett tag att mitt öra var förvånansvärt blött. Det knastrade och bubblade och levde fan om örat. Jag höll papper mot örat och det blev alldeles blött. Har runnit en rosa vätska ut örat ända sen dess. Blä! Och nu är många ljud väldigt konstiga, framför allt Malvas röst. Den låter metallisk till och från, likaså min egen. Hoppas inte jag håller på att få någon weird hörselskada.
 
Ringde 1177 i morse för att dubbelkolla om jag fortfarande kunde ta medicinen även fast örat beter sig konstigt. Det ska tydligen vara nemas problemas så Mattias fick droppa mig i örat igen och sen ordnade han frukost åt sig själv och Malva. Jag fick snällt ligga kvar och vips så hade jag faktiskt somnat och sov i ytterligare 30 minuter, tills Malva kom och väckte mig igen. Det var underbart skönt! Att sova alltså, inte att bli väckt. Det var dock rätt äckligt för då hade jag ju legat med "det rinnande örat" uppåt i typ en timme så när jag väl klev upp kändes det som rena rama niagara fallet. Blä! 
 
Smärtan är dock på en hanterbar nivå nu. Jag gråter inte och än så länge tänker jag stå emot och inte ta någon alvedon (eller apofri som den heter) innan jag absolut måste. Åt så många igår och åt ju en del under julhelgen och strax innan julhelgen så jag vill verkligen försöka att låta bli tabletterna. 
 
Nåja det var det. Nu ska jag försöka göra någon nytta. Svärisarna kommer ju hit och ska fira nyår med oss och lägenheten ser verkligen ut som skit. Nog för att det gör det ju oftast hos oss men nu närmar vi oss ett rekord. Jag hade tänkt städa igår men anser att jag hade giltiga skäl till att inte göra det, så det får bli ett ryck idag istället, så kanske jag kan sova med gott samvete sen när Malva vilar. 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0