Något förbjudet

 
Igår gjorde jag något förbjudet. Eller, förbjudet är väl att ta i men jag använda en nässpray trots att jag egentligen inte fick använda just den sorten. Hade mer eller mindre panik (okej, kanske inte panik) för jag hittade inte min vanliga nässpray och vi lyckades aldrig köpa någon med koksaltlösning (och ja, jag är för lat/trött/sjuk för att orka ställa mig och göra egen). Jag hade tänkt vara tapper och klara mig utan men det gick minsann inte och när det blev alltför jobbigt att andas så kom jag ihåg att jag råkat köpa fel nässpray en gång så vi hade en oöppnad som bara låg här hemma. Guld värt! Vet inte ens varför man inte får använda den men tack vare det kunde jag i alla fall andas resten av kvällen och nu på morgonen tänker jag envist klara mig utan. Sprayen ligger undangömd i säkert förvar. Så idag ska jag äntligen få tag på den förbaskade koksaltsprayen. Goodie. Har nämligen praktik så jag ska ju ändå cykla in till stan. I 9 minusgrader. Uscha! Men men, klarade jag att cykla till HEM under min praktik så ska jag väl klara upp att cykla till HNAB också. Det skiljer ju typ bara en halv kilometer eller nåt, om ens det. 
 
Känner mig dock tveksam att jag kommer orka hela dagen. Antar att det beror lite på vad jag kommer jobba med. Och på hur mycket stryk jag tar av cykelturen. Spännande tider. :/ 
 
Nåja, dagens positiva är att Malva är hos sin farmor och farfar i Oskarström idag så slapp vi lämna henne på "det där andra dagiset". Goodie. Dagens återstående måste är att ringa mvc. Och eventuellt vårdcentralen. Känns fortfarande dumt att ringa vc för en förkylning men jag har ju varit sjuk sen typ 24 november eller nåt så det kanske är dags att få lite goda råd åtminstone. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0