LuciaHobbit och minijul

Igår firade vi lite lucia i Oskarström. På eftermiddagen bytte vi ut Malva mot svärfar och åkte in till Halmstad igen för att se sista Hobbitfilmen. Utmärkt! Den hade fått väldigt dåligt recension i Hallandsposten men jag tyckte ändå filmen var rätt bra. Jag kommer ju liksom definitivt se den igen. Dock tror jag att jag tyckte bättre om tvåan. Men det beror nog mest på att man fick se mer av Smaug då. Hehe. 
 
Idag firades minijul i Falkenberg. Det blev lite gomat i form av laxfilé, potatis och romdressing. Barnen fick sina julklappar och vi (jag) fick ett presentkort på Wildwest för att jag ställt upp som barnvakt en del tidigare. Oh my! Så ekonomiskt framgångsrik har jag nog inte varit på hela året. Hehe. :) 
 
I övrigt har inte mycket ändrats. Jag är fortfarande sjuk, stundvis känner jag mig mycket bättre men stundvis så får halsen frispel och snör ihop sig och gör väldigt ont. Så nu har jag varit sjuk i tre veckor. Måste vara något sorts personligt rekord. Å andra sidan så vet jag ju att jag har nedsatt immunförsvar nu så det är väl inte helt lätt för kroppen att bli frisk när jag inte vilar utan jobbar på som vanligt och cyklar till och från stan stup i ett. Lyckos de som faktiskt har möjlighet att vila och kurera sig. En vacker dag ska jag också göra det. 
 
Jaja, nu är det dags att tvaga vår lilltornado och stoppa henne i säng. Lång dag i morgon igen. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0