Julens ups and downs

Jag vet att det är mycket tjat om min förkylning just nu. Men det är svårt att låta bli när jag varit sjuk så länge. Och de senaste tre dagarna har jag dessutom vaknat med huvudvärk. Jag som aldrig har huvudvärk. Kan dock inte avgöra om det beror på förkylningen eller om jag gnisslat tänder. Kanske båda delarna. Nu har det dessutom gått så långt att gått ner 1½ kilo (??) såhär i Juletider så måste jag ju erkänna att jag tycker det är lite roligt. Men det förändrar ju inte det faktum att jag inte ska gå ner i vikt alls just nu. 
 
Det blev för övrigt sovmorgon för oss idag. Jag vaknade inte förrän strax efter 8 av att Malva stökade. Ingen aning om hur länge hon varit vaken men jag gissar på 20-30 min i alla fall. För hon var klarvaken och hade lyckats slita åt sig saker som inte ens låg inom räckhåll för sängen (fast uppenbarligen gjorde de ju det). Kan inte påstå att det känns som om vi haft någon sovmorgon eftersom vi kommit i säng efter midnatt tre nätter i rad (med undantag för Malva då, hon lägger sig ju sin vanliga tid). Idag ska vi väl försöka återhämta oss antar jag. Blir kanske en sväng till Stadium outlet för att undersöka ett par långkallingar som jag köpte igår. Jag hade nämligen fått för mig att de skulle vara tvåpack men när jag väl kom hem var det ju bara ett plagg i så det ska vi försöka få klarhet i. Kommer det mycket snö och om den ligger kvar så kanske vi går ut och leker lite med den. Jag hoppas Malva inte gör en repris av gårdagens reaktion när hon såg att det snöat: "Uuuh Blääh!"
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0