Inflammation

Idag ringde jag vårdcentralen igen. Gör rejält ont nu och trycket är vansinnigt. Pipet har blivit tydligare och jag har väldigt svårt för att höra på ena örat. Fick en tid till en läkare som undersökte mig. Hon konstaterade dock att det inte är öroninflammation utan en rejäl inflammation i hörselgången (???). Fick nån medicin mot det. Goodie. Hon gillade dock inte att jag varit sjuk så länge så jag fick lämna nåt prov för nån odling. 
 
Nu sitter jag här hemma och tycker extremt synd om mig själv. Dels för att jag personligen tycker att mina symtom stämmer mer överens med öroninflammation än med inflammation i hörselgången. Och dels för att den jäkla medicinen skulle vara i droppform men när jag kommer hem och skulle ta den så upptäckte jag att jag fått en salva (??). Kan dessutom inte åka tillbaka till apoteket och fråga om det eftersom Malva ska sova nu. Och ärligt talat så vetetusan om jag orkar. Har släpat runt på henne ända sen 8 i morse. Först till MVC. Sen till hemtjänsten för att lämna tillbaka min bricka. Sen hem i typ en halvtimme. Och sen till vårdcentralen, följt av apoteket, stadium och city gross. Måste jag sätta in henne i bilen igen så kommer väl jag börja grina mer än vad Malva gör! 
 
Usch. Och dessutom upptäckte jag nyss att panodilen är slut. KATASTROF! Har tagit de två sista och får nu snällt överleva utan. Men Malva kanske är på bättre humör när hon sovit så då kanske hon orkar med en sväng till, får se om jag också gör det. Tror dock inte apoteket kan hjälpa mig med medicinen för skiten är ju öppnad! Gaah! Vilken jäkla struntdag det här är! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0