Bättringsvägen?

 
Jag vågar inte påstå att vi är på bättringsvägen, MEN jag tror att vi kanske är det. Malva sov mycket bättre i natt, bara det är ju ett gott tecken. Dessvärre har även hon börjat hosta en del. För egen del känns det som om det är dags att byta ut halsen. Hostar tills jag somnar av utmattning och sen hostar jag igen det första jag glör på morgonen. Och fortsätter givetvis med det resten av dagen. Usch. Tanken är ju att Malva ska tillbaka till dagis igen i morgon så att jag kan gå tillbaka till praktiken. Men om hostan inte går över får jag nog ta och investera i rejäla halstabletter så kanske kan dämpa den för annars kommer jag ju förstöra morgondagens möten. Tanken är dessutom att jag ska anteckna och skriva ett reportage av Guldmorgon och då är det ju en fördel om jag hör vad som sägs, vilket jag intek ommer höra om inte min hosta lägger sig lite. Nåja, bara att avvakta och se, jag kan bara inte missa morgondagen. Å andra sidan hänger det ju inte bara på mig. Jag kan ju inte slänga iväg Malva på dagis bara för att jag inte får/vill missa morgondagen. Är hon sjuk så finns ju inte så mycket att välja på, men jag tror nog att Malva repar sig snabbast av oss allihop så hon är nog redo för dagis i morgon. :)
 
Nåja, nu är det dags för frukost. Blir rester (lyxigt va? Hehe). Gårdagens risgrynsgröt gick nämligen hem och Malva åt det till både frukost och lunch. Enformigt och kanske inte särskilt näringsrikt, men hon åt i alla fall utan att gråta över smärta i mun/hals, eller vart det nu är hon får ont. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0