Söndags(lördags)ångest

Hmm. Ångrar djupt att jag tog på mig att jobba i morgon. Jag vill ju ha sovmorgon!! Gaaa det är ju söndag!! :-( Å andra sidan ska man ju vara glad att man får jobba. Är så dubbelsidig känsla att få jobba med något man egentligen inte alls vill jobba med. :-( Tacksam att jobbet finns men samtidigt otacksam för att det inte är "rätt". Om det nu finns något i stil med "rätt jobb". Å andra sidan så gör det nog det. Jag hade nästan aldrig söndagsångest när jag praktiserade på hem men nu har jag alltid det. Men det kanske är för stort krav att vilja älska sitt jobb så mycket att man aldrig får söndagsångest.

Nåja. Försöker påminna mig om att det bara gäller tre timmar. Jag hinner knappt börja innan jag ska sluta igen. Efteråt blir det klädshopping och veckohandling. Usch! Tänk om man ändå kunnat ligga i sängen och sörpla isvatten hela dagen istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0