Sjukling

Jahopp, denna långledighet inleder vi med en sjukling här hemma. Malva har blivit ganska förkyld, stackars lillan. :( Så nu är det väl bara en tidsfråga innan jag och Mattias blir smittade. Igen. Jag flyr fältet en stund under dagen för att plugga på bibblan. Så rent officiellt har ju inte långledigheten börjat än. Det gör den i eftermiddag. Borsett från vår traditionella Valborgstur till Oskarström så har vi inget annat inplanerat. Skönt, jag har så mycket inplanerade saker för praktikens del den kommande veckan. Det är så mycket nu att vi gjort listor på allt för att inte glömma något. Som o mdet hjälper, jag är rätt säker på att vi redan glömt något. Men men. förhoppningsvis är det inget med någon större prioritet.  
 
Bortsett från vår lilla sjukling så är det väl rätt så bra med oss. Jag fantiserar om ett större boende och hittade ett radhus på Frennarp igår. För en gångsskull var den en hyresrätt och inte en bostadsrätt. Ytterligare ett plus var att nästan vem som helst kommer få hyra huset. För en gångs skull går de inte på poäng utan på.. Tjae, lämplighet kanske? Men en stooor nackdel är att hyran var på 8000. Kallhyra. *kräks* Med andra ord skulle vi inte ha råd, och även om vi skulle ha råd så vetetusan om jag skulle vilja lägga sånna sinnessjuka summor på boendet. Det är ju inte någon panik med större boende. Än. Jag är bara orolig för att det dröjer för länge så att när Malva väl ska få eget rum så vägrar hon acceptera det. :S Nåja, Det är väl bara vänta och se, och hålla tummarna. Och kanske lägga ut lägenheten på HFAB:s bytestorg. Har funderat på det länge nu men det verkar inte vara någon större aktivitetet där eftersom det aldrig verkar finnas någon som vill byta lägenhet. Med andra ord tycks den enda besökaren på bytestorget vara jag själv. :S I natt drömde jag att vi bodde i Spanien. Vi hade en jättestor ljus lägenhet. Vi hade också en sån där stor utomhusbubbelpool. Fast vi hade valt att ställa vår inomhus. I vardagsrummet. Hmm, inredningen är ju helt klart inte min starka sida. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0