Onsdagen som försvann

Jösses vad den här dagen sprungit iväg. Framförallt eftermiddagen. Praktiken rullade på som vanligt, och när jag slutade vid 16 cyklade jag in till stan för att shoppa lite kläder. Kappahl hade tydligen en del rea, den räckte dock bara tills på lördag och idag var enda dagen jag hade tid att åka dit så då var det bara att pallra sig iväg. Jag hittade givetvis massor med plagg som jag ville ha, efter lite sållande hade klockan blivit 16:50 och det var dags att skynda hem. Givetvis cyklade jag vilse (????). Eller vilse och vilse, jag visste ju var jag var och hur jag skulle ta mig därifrån. Jag trodde bara att jag visste en genväg men det visade sig vara en återvändsgränd. Då hittade jag ytterligare en genväg. Som OCKSÅ visade sig vara en återvändsgränd. Med andra ord tog det längre tid än vanligt att komma hem.
 
Väl hemma fick jag värma på lite käk och kasta i mig det eftersom jag bokat gymmet 18-19. Hade ätit värdigt vid 17:30, kanske inte optimalt att träna vid 18 då men jag pallrade och förkunnade för Ida att jag minsann skulle ta det lugnt. Jojo! Jag har nog inte tränat så hårt på det senaste decenniet. Förvisso var det embart i 17 minuter och 39 sekunder och det resulterade i ynka 3km (crosstraining). MEN notera att jag vanligtvis har en medelhastighet på 8.5-9km/h. Idag hade jag som medel 10.1. Hehe, benen darrade ju lagomt mycket efter det. Men men. Anledningen till snabbträningen var att jag lovat att baka bröd idag. Eller lovat och lovat, jag hade bestämt mig för det igår och av någon underlig anledning kände jag mig extra beslutsam idag. Med andra ord står bulldegen i skrivande stund på jäsning. Så om två timmar eller nåt så kommer det dofta ljuvligt av nybakade limpor här hemma. Lysande! :D 
 
Hade även fått brev från kommunen idag. Från barn och nånting-annat-som-jag-inte-kommer-ihåg-förvaltningen. Jag misstänkte förstås att det var ang. Malvas dagis så med skräck ihjärtat ångade jag upp brevet. Mycket riktigt, vi har fått dagisplats...
 
 
NEEEEEEEEEJ! :O
 
 
Och ja. :) Det är ju förstås jättebra. Men min lilla bebis! Jag är inte redo att lämna bort henne. :S Men hon lär ju leva loppan och peta de andra ungarna i öga, näsa, mun och ha högläsning för dem. Men inskolningen var 26 maj och jag vetetusan. Det är både bra och dåligt på samma gång så jag ska ta och ringa dem i morgon och prata lite om hur det skulle fungera om vi bytte datum. Vi vill ju inte förlora dagisplatsen heller. Å andra sidan kan man tydligen säga upp sig i kön på första handsvalet nu, undrar om det innebär att de automatiskt ställer en i kö på andra valet (det dagiset som vi egentligen ville ha). Men då skulle vi inte ha någon garantitid. :/ Och det skulle ju vara längre bort för Malva (med kompisar och sånt). Jag har dessutom mer eller mindre förlikat mig med att det inte blir något dagis för oss där. Dessutom lär vi ju inte bo här för alltid ändå. Jag har numera inbillat mig att jag vill bo ut mot Ringenäs. Vi var där och fotade idag och jag blev helt förälskad. Med andra ord ska jag nu bli mångmiljonär och köpa oss ett hus där (i fantasinvärld i alla fall). :) 
 
Jaha, det här blev ju en novell. Så kan det gå. 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0