Kortvarig glädje

Hmpf! Igår när vi skulle ut på en cykeltur igen så upptäckte vi att någon katt pissat i cykelvagnen. GRRR! Detta trots att jag redan dagen innan sprayade ner den med ättika för att den skulle få vara ifred. Tydligen hade jag inte sprayat tillräckligt mycket. USCH! Så återigen dränkte jag ner skiten och nu står den inne i vårt förråd. Jag ska väl samla ork och sanera den någon dag när det är fint väder. 
 
Vi har två huvudmisstänkta för dådet. En svart grannkatt och Maya. Den svarta katten har strukit omkring här både igår och i förrgår, bägge gångerna har den dragit sig mot vagnen, men det kan bero lika mycket på intresse för vagnen som det kan vara p.g.a. det faktum att Maya satt just där. Å andra sidan brukar den vara hos oss då och då och det är inte alltid den bryr sig om Maya. Hmm. Som sagt, två huvudmisstänkta men vi får nog aldrig veta vem som är skyldig. 
 
Jaha, det var det. I övrigt fortsätter väl saker och ting som vanligt. Den här veckan ska jag dock ha torsdag som pluggdag tror jag. Under förutsättningen att ingen jobbar på kontoret på fredag, men jag tror inte att de gör det, det är ju en storhelg ju. Därmed kommer jag få långhelg med mina fina. :D 
 
Ska eventuellt få åka ut och kolla på verken den här veckan. Ingen dag är helt spikad än för det är inte säkert om det finns tid till det. Men efter Idas reklam så ser jag ju verkligen fram emot det.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0