Vedervärdig

Snacka om att vi haft en vedervärdig natt. Klockan 23 igår vaknade Malva. Jag hade då hunnit sova i typ 30 minuter eller nåt. Hon skrek som en galning i en timme, med korta uppehåll på någon minut när vi faktiskt fick tyst på henne, men när pausen var slut så tog hon i med ökad kraft igen. Anledningen var att jag vägrade i sten att förse henne med någon som helst form av mat. Hon SKA klara sig längre på vällingen än så. Så är det bara. Jag vill ju sluta amma helt ju!!!
 
Malva var dock arg och ville bara snutta. Vid midnatt hade det gått 3 timmar sen vällingen så då lät jag henne amma. Tror ni skitungen somnade eller? Hon slummrade faktiskt till och jag la henne i spjälsängen, varpå hon började skrika som en galning igen. Jag gav upp och ammade henne igen men liggandes i vår säng denna gång för jag fick så ont i ryggen av att sitta på kanten. Malva visade dock inga som helst tecken på att somna utan började leka i stället. Då var väl klockan 00:20 eller nåt. Jag tröttnade på att ha en lekande baby i sängen och förvisade henne till spjälsängen. Där fortsatte hon sitt busande och stojade högt. Hon höll på till 1 ungefär. Sen tröttnade hon igen och började skrika. Då prövade Mattias med ersättning. Funkade inte heller. Vi provade amning igen. Funkade inte heller. Skitungen ville bara busa. I vår säng. Vid 01:30 nångång gav jag upp och satt uppe med henne till 02-02:30 nångång. Vi är med andra ord trötta idag. Just nu busar hon i spjälsängen igen. Tokunge.
 
Jag funderar på att gå en promenad med henne men vill inte att hon somnar i vagnen för när Malva slocknar tänker minsann jag också sova. Och NÅDE den som ringer och väcker mig! Alternativt levererar post och väcker Malva. 
 
I morgon ska vi till BVC så då ska jag ta upp det här med sömnen för det funkar bara inte längre. Det är så tröttsamt att spendera majoriteten av alla nätter frustrerad och arg. Jag blir arg på Malva för att hon aldrig betett sig som en majoritetsbebis och sovit bra någon längre period (tror rekordet med hyfsad sömn i sträck är 5-6 dagar. När hon var 2 månader. Det är ju ett halvår sen dess (!!!!))). Sen blir jag arg på mig själv för att jag blir arg på henne för det är ju inte hennes fel. Hon kan ju inte rå för det. Sen blir jag arg på hela situationen för att jag bara vill slänga henne i Mattias armar så han får  ta henne en hel natt men det går ju inte eftersom hans sömn är viktigare än min. Och dessutom kan jag ändå inte sova mig igenom hennes gnäll. Och det resulterar i en frustration som nattetid är så stor att den gör mig frestad att köra huvudet genom en glasruta! GRRR!!!!
 
Jaja, jag är som sagt ganska trött och uppgiven idag. Efter lunch kommer Malva troligtvis däcka som en klubbad säl och då kommer jag göra henne sällskap och sen får vi väl lite förnyad energi. Såna här nätter kan ju lindras med lite dagssömn. Inte vill jag lämna bort henne till nån heller eftersom hon har separationsångest. Jaah, vilken jäkla soppa. Håller tummarna för att BVC kan komma med några vettiga idéer om hur vi ska få rätsida på sömnen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0