Framsteg

Kors i taket! Idag fick jag i Malva lite havregrynsgröt utan tjafs! :D Den var förvisso utblandad med den vanliga gröten (50/50) men ändå. Hittills har hon ju inte varit det minsta intresserad av den trots att jag varit väldigt givmild med purée till. Men nu har vi löst nöten. Eller vad man nu säger. :) 
 
Om två timmar bär det av in till stan. Ska vandra runt där lite, sen fixa ögonbrynen och sen vandra runt lite till. Jag behöver seriöst köpa något inför dopet i morgon. Att se ut som en luffare här hemma är väl en sak men det kan man ju inte alltid göra. Jag är dock lite nervös inför ögonbrynen, vet inte om det är samma tjej som ska göra dem eller inte. Förra gången var jag ju jättenöjd så det är väl bara att hålla tummarna för att det är samma. Eller att andra tjejen är lika duktig. 
 
I natt sov jag förresten i vår säng. Givetvis vaknade Malva en del, men det var inte så hemskt. 4 gånger kanske men det var hanterbart.
 
Dagen bjuder som sagt på en del rännande. Jag ska till biltema och byta skruvarna jag köpte eftersom jag råkade köpa för små. Typiskt. Men SEN får vi kanske äntligen upp hyllorna. Goodie. 
 
I morgon blir det som sagt dop för lillkusin Willgott, utöver det vet jag inte vad helgen har att bjuda på. Egentligen skulle jag och Malva till lek och bus landet med Ida, Mice, Leo och Elma idag men eftersom jag, Malva och Leo blivit sjuka så blir det inget. Jag är förvisso nästan frisk nu. Tror inte jag smittar längre, och Malva verkar inte heller vara krasslig längre. Det var verkligen på tiden, tisdag och onsdag var riktiga mardrömsdagar. Uscha! 
 
Dags att jaga baby. Katterna, framför allt Maya, envisas med att lura iväg/locka med sig Malva till hallen och ännu värre, vårt kaos-kök. Rena rama dödsfällan där inne nu. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0