Falsk trygghet

 
Alltså den här jäkla förkylningen! Jag blir TOKIG! :@ Malva vaknade typ 5 gånger igår, och igen 4-5 gånger i natt. Sen vaknade jag själv 2-3 gånger utöver de gångerna hon väckt mig. GAAAH! 
 
Dessutom är det extra irriterande eftersom jag från början bara hade torr och irriterad hals i 2½ dygn. Förkylningen vaggade in mig i en falsk trygghet om att det bara var en reaktion på dammet jag andades in och sen BANG! Sen slog den till mig rätt i nyllet med en tegelsten. :@
 
Idag skulle jag egentligen iväg och investera i en julklapp till lillskruttan. Det blev dock ändrade planer då vi vaknade till ur dimman 07:17 och insåg att ojdå, Mattias försov sig visst. Jag blev alltså utan bil. Helt okej, det är ju tusen gånger viktigare att han kommer till jobbet. Ironiskt nog låg vagnen i bilen så jag kan inte ta bussen heller. Eller, kan kan jag väl. Men det finns inte en chans att varken jag eller mina axlar (bärsele) orkar bära henne hela vägen. No way, no how! Så vi kör en hemma dag med tecknad film, mys, host och snor. Kanske lite städning också. Det är hög tid att rensa vardagsrumsbordet eftersom Malva nu har kommit på hur hon ska göra för att nå alla spännande saker där. Gisses vilken fart det blev på ungen när hon för några dagar sen kom på hur man ställer sig upp utanför spjälsängen. Och på tal om den, nu för tiden så väcks man ofta av en jollrande Malva som står upp i spjälsängen och stirrar på en på morgonen. Under förutsättningen att hon känner sig utsövd, annars ligger hon och skriker som vanligt. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0