Simone

Jaha.. Då har hon kommit och gått. Vi märkte knappt av stormen. Eller, märkte den gjorde vi väl. Det blåse ju som.. Tjae.. en storm. Fönstren knakade och regnet slog hårt mot rutorna. Strömmen försvann någon gång under natten men det var ju inget vi märkte förrän vi vaknat. Om inte lampan bestämde sig för att ta en tupplur förstås men det har den aldrig gjort förut så det tvivlar jag på. Jag hade faktiskt tänkt gå en promenad idag och undersöka förödelsen här i området men insåg just när jag skulle gå att vagnen ligger i bilen. Som står på Mattias jobb. -_-
Några av grannarna har haft otur med sina staket. Verkar vara staketen mellan de olika gårdarna som gått sönder. Och en annan granne med ett högre insynsskydd har haft otur en sida av skyddet hade blåst ner helt och en annan sida lutade oroväckande. Vi har ju inget staket, och inga buskar heller så det enda som syns hos oss är lite flera löv än vanligt. Inte särskilt dramatiskt alltså. 
 
Katterna var i alla fall överlyckliga över att deras utegångsförbud är hävt. Läste igår på Facebook om någon som blivit av med sin hund (papillon) i blåsten. Jag fattar inte!? De varnade för stomen i förväg så varför i hela fridens namn går man ut med hunden när vindarna börjar bli farliga?! Varför planerar man inte lite och går innan. Eller helt enkelt låter hunden kissa och skita inne om man inte kan gå med den innan?! Det måste väl ändå vara bättre än att den ska försvinna?? Vem vet vad den stackars vovven blev utför? Kanske flög den in i ett träd och dog direkt. Eller kanske ner i nissan? Helt skräckslagen och iskall kanske den drunknade. :( Så jäkla onödigt! Hoppas innerligt att den klarade sig helskinnad men med tanke på att till och med tak blåste iväg och lastbilar blåste av vägen så känns det ju inte särskilt troligt att en liten papillon hade någon chans. Usch! :(
 
Det var dagens gnäll. Nu ska jag försöka övertala Malva till att sova lika länge som igår (3.5 timme mitt på dagen). 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0