Måndag.. As usual..

Jag och Malva kom i sängt vid 22:30 igår och sen har natten varit förvånansvärt bra. Jag och Mattias kan inte riktigt minnas hur den varit/om vi blivit väckta av Malva eller inte, men oavsett vilket så har vi definitivt fått sova mer än vanligt. Fast man skulle inte kunna tro det om man frågade min hjärna. Jag känner mig tröttsamt avtrubbat. Tröttare idag än igår. Jag skyller det på vädret. Så vi lär väl mest skrota omkring här hemma. Kanske blir det en promenad, kanske inte. Vi får se. 
 
I morgon bär det troligtvis av till Öppna förskolan. Om inte jag hinner ångra mig förstås. Jag är inte lika sur längre över hur det var sist. Och jag går dessutom inte dit för min egen skull. Malva börjar ju bli så rörlig nu och hon tycker det är så kul att leka med andra barn så då är det ju bara elakt av mig att inte gå dit med henne. Men men, vi får väl se hur det går i morgon. Blir jag avskräckt igen så kanske det dröjer ytterligare 3-4 månader innan jag går dit igen. Och är det någon sjukling där går vi nog hem direkt. Förra gången blev hon ju förkyld för att någon idiot tyckte det var en lysande idé att låta sitt barn leka smitthärd. Alltså vanligt dagis, fine, man kan inte vara hemma för varje liten förkylning. Men öppna förskolan går man ju till när man själv är ledig och är ungen sjuk så kan man väl lika gärna stanna hemma och kurera i stället för att smitta alla andra. Å andra sidan så har ju Malva varit krasslig så då borde kanske inte jag själv gå dit. Men jag är 98% säker på att hon inte smittar så jag går nog dit ändå, *host host hyckleri host*. Hehh.. :) 
 
Jaja, det var det. Nu ska jag roa Malva innan hon käkar upp hela lägenheten. Vi försökte babysäkra bordskanter och sånt igår. Malvas reaktion på det hela är att käka på kantskydden tills de lossnar. Hon har redan lyckats få lös en. Typiskt. :S 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0