Lurig eller ärlig?

Nu blir det snart upp till bevis om det är en ärlig eller lurig feber. Den Gick ner mycket under natten. Lillskruttan är fortfarande varm men ligger bara runt 38 i temp. Å andra sidan gjorde ju hon det igår också vid den här tiden. Nu återstår det att se om den fortsätter gå ner eller om den gör en helvändning, igen. Lillskruttan är piggare just nu äm igår. Fortfarande klängig men hon är extremt pratig och har MASSOR att berätta. :)
 
Idag blir det troligtvis en liten tur till apoteket. Har varit utan B12 i 2 dagar nu så det är väl hög tid att jag införskaffar lite mer. Känner även ett visst behov av att duscha också. Malva spydde gröt "i"/mot min hals och tio minuter senare nös hon ner en snorlobba i urringningen. Yes, jag lever det glamorösa livet som småbarnsförälder. Nåja, så länge det är Malva som gör det så gör det väl inget. Tänk om en främling råkade göra det samma? Jag skulle troligtvis dö bacillskräcksdöden. *Kräks lite*. Det är nästan lite knäppt hur rädd och/eller medveten jag blivit om baciller och smittor. Det hela har eskalerat sen jag slutade arbeta inom vården. Ironiskt nog var jag inte det minsta rädd medan eller innan jag arbetade med det. Alltså hände det något i samband med mitt slut som ärrade mig för livet? Haha, tokigt. Inte för att det är så där extremt att jag måste tvätta händerna var 5e minut osv. Men jag avskyr offentliga toaletter och måste jag använda dem eller offentliga skötbord så undviker jag att ta i handtag och lås direkt med händerna. Samma sak gäller när jag åker buss ibland. Då får jag för mig att knapparna plus stängerna/stöden man kan hålla i kryllar med baciller (vilket de i och för sig också gör). Jaja, det var nog om mina bacilltankar. Nu ska jag roa Malva så katterna får någon lugn och ro. :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0