Torsdagsprat

 
*Gäääääsp* usch och fy vilken lång dag det här varit. Upp tidigt i morse och in i duschen medan Mattias fortfarande var hemma och kunde hålla ett öga på Malva. Sen var jag elak och väckte henne 6:50. Tanken var att trötta ut henne fram till 12-13 tiden eftersom jag skulle på möte med HEM vid 13:15. Malva fick med andra ord inte vila något på förmiddagen. Hon var väääldigt trött redan vid 10-11 så när det väl var dags att få henne att somna strax efter lunch så var hon jätteledsen. Stackars lillan, hon bara grät och grät. :'( Men hon somnade i alla fall tillslut och jag fick lite tid över till att göra mig i ordning. 
 
Lånade Idas bil in till stan eftersom vår är inne på service. Jag körde lite onödigt tidigt eftersom jag inte är van deras bil. Det resulterade i att jag kom en kvart för tidigt. :S Men jag är ju hellre 15 minuter tidig än 5 minuter sen. Alltid. 
 
Nåja, till mötet. Det gick bra, nu är avtalet underskrivet och jag påbörjar min praktik den 20 januari! LÄNGTAR! Det ska bli så roligt och spännande. Men visst bävar jag också. Känns gruvsamt att åka ifrån min lilla baby. :( Men det ska nog gå bra, vet ju att hon kommer ha det bra med Mattias också. Malva lär ju inte märka någon större skillnad. Det är nog bara jag som kommer tycka att det är jobbigt i början. 
 
Efter mötet bar det av hemåt, Malva sov fortfarande när jag kom hem så Ida hade haft det ganska lugnt (om man bortser från yrvädret Leo). 
 
Sen under kvällen har vi bara myst i soffan och mumsat gotta. Ja, även fast det inte ens är lördag (det var billigt på ica så vi "passade på" som det alltid heter). Jag straffades dock ganska direkt då ett inte alltför trevligt illamående infann sig. Känns som om jag druckit saft. :( Plus att jag fick ont i en tand så jag tappade suget. Lika bra är väl det. 
 
Jaja, det var kvällens babbel. Heheh vem försöker jag lura? Stackars Mattias får väl lyssna på mitt surr tills han somnar. Men men, ni drabbas inte hårdare än så här. Nu ska jag slänga ihop välling åt min lilla skatt så hon kan få sova nån gång. Vi ligger ju helt klart efter i tidsplanen.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0