Research

 
Jag hade planer på att gå och lägga mig men fastnade framför datorn i stället. Vimlar runt på internet och läser artiklar och annat smått och gott som rör Aros energideklarationer. Mamsen var utan värme bra länge i sin lägenhet (och ja, det kan bli vääääldigt kallt i norrland på hösten/vintrarna). Nu har hon fått element somhon ska värma upp lägenheten med. Den elräkningen lär ju bli rena rama skräckhistorien! De har faktiskt meddelat att de kommer bidra till elräkningen eftersom uppvärmningen egentligen ska ingå i hennes hyra. Men de har inte skrivit med hur mycket de kommer bidra. De kan med andra ord slänga in en hundring eller två och tycka att det räcker.
 
Som om inte det är nog har hon inte fått en hyresavi på flera månader. Hon har fått tigga till sig dem. Hennes granne har inte betalat hyran på månader eftersom han inte heller fått någon avi. Som om inte detta var nog så cirkulerar det rykten om att de kommer försöka göra om huset till ett asylboende och därmed försöka vräka hyresgästerna. Sen om det är sant eller inte kan inte jag uttala mig om. Men man blir misstänksam av det man kan läsa om företaget. Grr! Jag sitter och på fullaste allvar överväger att höra av mig till Uppdrag Granskning. Företaget är inte direkt främmande för dem heller. Och jag skulle troligtvis inte vara den första som hör av sig efter deras tidigare inslag. Hmm.. Fast nej, jag ska kontakta hyresgästföreningen först. Vill dessutom inte göra en höna av en fjäder ifall det visar sig att företaget bara är enoooormt sega och tycker om att frysa arslet av sig. 
 
Kanske har de inte skickat ut avierna i hopp om att inte få in någon hyra? På så vis kan de utan problem vräka hyresgästerna. Hmm? 
 
Jag skulle i alla fall bra gärna vilja ge företaget en känga. Eller två. Eller hundra. De kan ju få sova i en lägenhet utan värme i oktober/november och se hur mysigt de tycker att det är. Grrr! Jag blir så ARG! Vet hut för fan! (och ja förlåt, man får inte svära men jag blir så förbaskad)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: kalle

https://www.flashback.org/t2234427

Svar: Tack, har varit där och läst lite. Hela härvan är ju rent av skrämmande.
Elisabet

2013-12-10 @ 01:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0