Lyssna på barnen

 
Jag har fått höra (och läst) otaliga gånger att man ska lyssna på barnen för de (försöker) talar om vad de vill/vad som är fel. Framför allt ang. maten. Om barnet inte vill ha mer, ja då äter det helt enkelt inte mer. Samma sak om det är tvärtom. Jag tog upp med bvc förut att Malva nästan alltid blir extremt upprörd när maten är slut. Framförallt vällingen och gröten. Nåå, jag fick rådet att prova ge henne lite mer för hon kanske inte är mätt. Jahopp, sagt och gjort. Malva har fått en liten, liiiten skvätt extra varje dag, detta utan framgång så idag fick hon ytterligare lite mer. Typ en och en  tredjedelsportion kanske. Och vad resulterade det i? Spya, spya spya.. Och klädbyte. Hmpf. Skitungen ljuger! Hon skrek som en stuckengris när maten var slut för hon blev så arg och sen några minuter senare spyr hon upp överskottet. Malva är minsann en liten lögnare. Eller så är hon ett tidigt fall av bulimi.Who knows. Hädanefter tänker då jag inte tro på hennes påhitt. 
 
Nåja, det var det. I övrigt har vi haft en lugn men orolig morgon. Nån har troligtvis blivit mördad på Andersberg och gissa vart min kära sambo går när han går till jobbet?? :( Jag försökte ringa honom för att kolla läget, men utan framgång. Sen skickade jag två sms om att han gärna får höra av sig, (samtalet och första smset skickade jag innan han börjat jobba). Det är fortfarande radiotystnad, troligtvis har han väl inte tid att svara, jag försöker i alla fall intala mig själv att han inte blivit mördad av en yxgalning som gömt sig i nån buske. Det går inte särskilt bra eftersom min fantasi alltid löper amok. -_- Sen kan man ju försöka vara logisk också. Det lär ju krylla av poliser där (hoppas jag) så vilka är oddsen för att mördaren fortfarande skulle befinna sig där? Å andra sidan har jag fått för mig att det är någon som bor i området som gjort det, och vad baserar jag det på? Tjae.. Ingenting? :S . Jaja, min hjärna lever ett eget liv. True story. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0