Home sweet home

 
Nu är vi hemma igen. Eller nu och nu, Vi kom ju hem redan igår vid 14. Körandet gick bra. Malva sov nästan hela vägen både dit och hem. När hon började prata eller hojta så ignorerade jag henne bara och då somnade hon om igen. Vid ett tillfälle hojtade hon lite väl högt på väg dit "babbaaaaaaa (!!!!)" så då höjde jag volymen på radion och då somnade hon också om. Lilla tokan! :) Hon blev dock extremt ledsen när jag stängde av bilen och gick ur den när vi skulle hämta Mattias. Hon blev väl besviken för hon trodde kanske att bilresan äntligen var över.
 
Nåja, det var det. Det var ett riktigt bra dygn i jönköping. Vi hann dess värre inte med så mycket. Första dagen kom vi fram, packade upp lite (resesängen i alla fall) och gick sen på en promenad och sen var dagen mer eller mindre över. Ja, det var en lång promenad. ;) Susanne hann dock övertyga mig om att fläskfärs faktiskt kan vara gott (det är en bragd att lyckas med det). Vi avslutade det hela med lite vitt vin, ostbricka och tjejsnack. Mysigt. Vid det laget sov Malva. :)
 
 Sen dag två packade vi ihop och gick på ytterligare en promenad och sen var det dags att åka. Malva blev dock ganska förkyld under natten. Hon var lite små krasslig innan (snuvig) men under natten eskalerade det och blev värre. Inte för att hon är trött eller hängig. Hon är precis som vanligt. Men hon är snorig och hostar en del. Stackars lillan. Inte fick vi vara friska särskilt länge den här gången heller. Jag hade faktiskt tänkt göra ytterligare ett besök när jag ändå var i Jönköping, men tiden försvann så himla fort och när det väl var dags att åka hem så ville jag bara köra raka spåret mot Halmstad utan att väcka Malva (hon somnade nästan direkt när vi åkte). Tur det kommer fler turer dit. :)
 
Nåja, det var en skönt helg. Fast jag måste nog erkänna att jag blev lite avundsjuk på Mattias. Malva hade (trots sin förkylning) en hyfsat bra natt, hon vaknade rätt många gånger men det var lätt att få henne att somna om. Så det blev nog i alla fall 7 timmars sömn utspritt på många vak. Hade kunnat bli fler om det inte vore för att jag hade svårt att somna och somna om ibland. Mattias den lyckosen sov däremot i härliga 13 (!!) timmar. Men min avundsjuka är inte särskilt vidsträckt. Dels för att jag inte skulle klara att sova så länge, och dels för att det är ju jättebra att han kunde sova ut ordentligt nu när chansen fanns. :)
 
Idag ska vi bara skrota omkring här hemma. Jag ska gosa med Malva ( i den utrsträckning jag får dvs. Hon är på bushumör just nu i alla fall och inte det minsta intresserad av gos), sen blir det kanske lite städning eftesom det ser ut som om stormen Simone tagit en danskurs i vårt vardagsrum. Sorligt men sant. Jag ska även rota fram B- och C-uppsatsen. Kan vara bra att ha med dem i morgon på mötet i fall de vill kika i dem. 
 


Kommentarer
Postat av: susanne

Jag tycker att vi hann med en hel del ändå,vi har ju runt så du såg nästan hela stan, åt lunch, lekte med malva i stadsparken, vin och ostbricka osv. :) Det var trevligt att ha er här.

Svar: Jo visst hann vi med en del saker men dagen gick ändå fort. :) Ser fram emot nästa besök. :)
Elisabet

2013-11-19 @ 22:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0