Ventilera

Alltså ibland blir jag så trött på folk! :@ Som de flesta vet sitter jag och läser på forum ibland. Och något som ofta dyker upp, och retar gallfeber på mig, är folk som blivit nekade ultraljud. Som nyss, nån person är lite orolig för att hon fått en liten blödning i första trimestern men hon blev nekad ultraljud. Då blir folk som galna och "du kan kräva det" och bla bla bla. OM det skulle vara ett missfall så kan läkarna ändå inte göra något när det är så tidigt. Och OM det är så att man vill ha ett ultraljud för att lugna sina nerver, för ja, man kan ju blir ganska nervös/orolig under graviditeten, det minns jag minsann, men OM det är så att det är sina nerver man vill lugna så behöver man snarare en psykolog än ett ultraljud! Grrr! Ultraljuden kostar en massa pengar och dessutom kan det störa bebisen. Låt den få växa i fred för gudsskull! GAAAAH! Som sagt, jag röstar på psykolog framför ultraljud. Å andra sidan är väl jag partisk, jag fick ju träffa min barnmorska oftare p.g.a. min operation så de hade väl lite bättre koll på Malva. Men så gör de ju med alla graviditeter som anses som lite mer riskabla.. 
 
Aaaah. Det var skönt att ventilera lite. Nu ska jag förse mig med en tidig och extremt onyttig lunch. Makaroner. Och ketchup förstås. Samt nyaste avsnittet av The big bang theory. Jag håller tummarna för att lillskruttan sover en stund till. (Y)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0