Ruta 1

Vi är tillbaka på ruta 1 när det gäller dagisletandet. Nästan i alla fall. Igår fattade vi äntligen beslut och började fylla i ansökan. Men så visade det sig att man MÅSTE välja ett dagis inom området som man bor i som första val. GRRRR!!! Så nu är vi så illa tvugna att välja ett dagis inom Vallås även fast det som vi allra helst vill ha ligger i Frennarp. :@ 
Så nu måste vi göra om vårt beslut och kika runt på de dagis som finns här i området. Vi står nu och väljer mellan 4 alternativ. Ska åka runt och kika på dem ikväll men egentligen vill jag inte välja något av dem. Jag vill ju ha det i Frennarp. Alternativt ett som ligger i Snöstorp. Men icke. Vallås först.. Pffft! :(
 
Malva fortsätter förövrigt med att sova mindre om nätterna. I början väckte hon mig oftast vid 3-4 tiden. Men nu väcker hon mig nästan alltid vid 2. Ibland lite tidigare och ibland lite senare. Men det verkar inte spela någon roll när jag lägger henne. I förrgår kom hon i säng strax efter 19 och väckte mig 2. Men igår när vi hade besök kom hon inte i säng förrän strax före 22 men vaknade ändå klockan 2 i natt. ZzzzZZzzz. Jag börjar för övrigt tro att mjölken börjat sina. Hon ammar oftast bara en liten stund nu när hon är hungrig och sen blir hon skitförbannad och grinig. Stackars liten. :( Kanske är därför hon sover sämre. Hon får i sig mindre mat och blir därför mer hungrig under natten. 
 
Om 1 vecka åker vi till Stockholm. Jag börjar få lite resfeber. Har ju aldrig åkt så långt med lillskruttan. Men det går nog bra. Det kommer väl ge oss en liten uppfattning om hur det blir att åka till Jämtland. Fast jämtlandsresan blir nog lättare eftersom den kommer ske på natten när hon ändå sover. Sen om ca 1½ vecka börjar jag plugga. Men jag har fortfarande inte fått tag i någon litteratur lista. Störigt! :@
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Anneli

Hej :-D Var ett tag sedan jag kikade in här. Förstår det där med att resa längre sträcker med småbarn. Det man får tänka på är att barnen inte ska sitta i bilstolen mer än 30 min åt gången för deras rygg skull. Som tur är så har vi bara bilresan ner till kastrup när vi ska till island. Men vi är ju supermorsor så vi klarar ju allt. Freja var också sån när min mjölk började sina. Vaknade på nätterna och bara låg och skrek vid bröstet. Efter amningen så blandade jag ersättning och gav så fick hon äta tills hon var mätt och då se lite hur mycket hon ammade.

Svar: Ja det blir nog några stopp när vi ska upp så hon får sträcka på ryggen. Fast Malva brukar faktiskt sitta förvånansvärt länge innan hon börjar få ont och protesterar.
Elisabet

2013-05-30 @ 09:46:18
URL: http://annelisrotorp.blogg.se
Postat av: Maritha

Det där med dagis är jättesvårt. Ni får väl ta och flytta närmre det dagiset ni vill ha? ;)

Vi ses i Sthlm! Det ska bli roligt att ses!

Svar: Hehe ja tänk om man ändå kunde göra det. Tror dock det är mest hus där ute fast jag har inte så mycket koll. :P
Elisabet

2013-05-30 @ 21:44:36
URL: http://www.frolid.eu/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0