Matte!

Jaaah jösses vad jag gillar matematik!

Har fått hjälpa till att lösa några geometrital ikväll och guuud vad roligt det var! Jag älskar klurigheten! Insåg nu att jag saknar matten betydligt mer än jag trott. Och det gör mig lite ledsen att jag glömt så mycket men. Det ligger förvisso under ytan och bubblar men ändå. Är faktiskt löjligt lycklig för att hypotenusan och pytagorassats mm gjort sig påminda. Hade velat läsa lite mer matte innan allt försvinner. Funderar allvarligt på att köpa mig några begagnade matteböcker. Kan hända att matematiken jag kan/har kunnat inte är nämnvärt avancerad men det vore roligt att reptera. Och kanske lära mig en nivå, eller två till. Det är nästan så det pirrar i magen för jag tycker det är så roligt. Tror nog man kan påstå att jag är passionerad när det gäller matte. Vill bara räkna mer och mer! Är inte ens trött längre!
 
Borde kanske lägga mig snart ändå. Malva har somnat tidigt så hon väcker mig nog i natt. Och om inte så ska jag ändå upp i morgon och gymma. Och kanske åka in till stan. Ma få si! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0