Dagen

Idag var vi på öppna förskolan en sväng. Det var faktiskt mysigt så dit kommer vi gå fler gånger. Jag kände mig lite obekväm och ovan och visste inte riktigt vad jag skulle säga/prata om, men det är väl sånt som kommer med tiden. Blir väl bättre om man går fler gånger antar jag. :)
 
Sen kom systeryster med Leo och Cola. Hon bjussade på lunch och sedan fick Cola hänga med mig och Malva en sväng. Mest mig, Malva har sovit förvånansvärt mycket idag. Fast hon börjar faktiskt sova lite mer om dagarna nu, men antar att hon blev trött av alla nya intryck också. Hon slocknade i vagnen direkt på vägen hem och sov sedan i 1½-2 timmar. Sen har hon sovit en gång till nu på eftermiddagen. Tror all extra sömn var behövlig för nu är hon på ett lysande humör. Hon har skrattat mycket ikväll när vi busat med henne. Hon har skrattat förut också, och verkligen skrattat. Men nu var det ännu mer ihållande och massor med gånger i rad. Blir alldeles varm och gosig i hjärtat. :)
 
I morgon ska vi till bvc. Det är återigen dags för att mäta och väga lillskruttan. Sen efter det ska vi masa oss in till stan. Tänkte ta ett snack med försäkringskassan. Ska planera/anmäla vår föräldrapenning för resten av året och vill vara på den säkra sidan att allt blir rätt så därför går jag till kontoret. Dessutom ska jag bråka på dem eftersom Mattias fortfarande inte fått några pengar för de första tio dagarna i samband med Malvas födelse. Alltså, jag har väl förståelse att det kan ta lite tid men nu har de faktiskt haft över 3 månader på sig. Och de har inte sagt att det saknas några uppgifter heller så jag fattar inte vad det sitter i?! Så lite skäll ska de få. Och med skäll menar jag att jag bara kommer fråga vart fanken pengarna är. Fast jag kommer inte ens säga "fanken" eftersom jag är en mes i såna där situationer. :P
 
På tal om föräldrapenning och ledighet och sånt där. Vi har kommit fram till att avvakta med flytten. Även om det är trångt hemma så funkar det ett tag till. Och i och med den uteblivna flytten så kan vi åka till Jämtland i alla fall. YESSSS! :D Så vi kommer åka upp en sväng. Jag har löjligt nog hemlängtan och har haft det ett tag så det ska bli kul. :) Vi dissar dock Dunder, trots 30 års jubileum och allt det där. Vi åker upp lagom till Yran i stället. ;) Det är inte bestämt att vi ska gå på Yran, men vi kommer i alla fall ha möjligheten om vi skulle få lust. Och nej, det är ingen slump att det infaller i samband med att Alice Cooper ska spela där... Vad Dunder än lyckas prestera så tror jag inte det kan mäta sig med Cooper, In flames och Stiftelsen mf. :) Ska bli så kul att få åka hem en sväng, och bäst av allt: få vara i Rudsjö några dagar. Aaah, kära lilla myggiga Rudsjö
 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0