Ösregn

Malva jagade upp mig 4 i morse igen. Efter upprepade försök gav jag upp att få henne att somna om. Då var väl klockan typ halv 6 så jag lämnade pratkvarnen i sängen hos Mattias och la mig på soffan en stund.

Idag var vi till Andersbergsfestivalen. Men det blev rejält oväder, åska, regn och någon enstaka blixt. Ett tag var regndropparna så stora och slog ner med sån kraft att det gjorde ont. Malva var den enda som klarade sig undan regnet. Men det krävdes gemensamma ansträngningar för att lyckas få in henne i bilen utan att drunkna. Typ.

Efter ovädret repade vi oss hemma med fika och varma drycker. Och nu försöker jag söva ner Malva. Önskar och hoppas innerligt att hon inte väcker mig före midnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0