Ledsenskrutt

 
Nu är vi hemma från bvc. Själva besöket gick väl bra, lillskruttan taxar nu in på 6905g och är 66 cm lång. Själva vaccineringen gick mindre bra. När hon skulle få första sprutan så hann bvcsköterskan precis sticka in nålen och börja trycka in vaccinet så gick sprutan sönder (?????). Så det var bara att ta ut den och förbereda nytt vaccin. Så i stället för två stick fick Malva 3 stick. Hon tyckte inte alls om det och blev väääldigt ledsen och bjöd på en fontän av tårar. Okej då, inte en fontän. Men för mig kändes det så. Nåja, det gick ändå hyfsat snabbt och lätt att trösta henne. Just nu slummrar hon i vagnen. Mår hon fortfarande bra om någon timme ska vi iväg och shoppa lite kläder. Ska hem till en tjej som säljer en massa kläder. Hoppas bara det finns en del kvar när vi väl kommer dit.
 
Igår kollade vi förresten på Berättelsen om Pi eller vad den heter. Jag gillade den. Det är inte direkt en film som man ser ofta, men jag lär nog kunna tänka mig att se den någon gång igen, men den är ganska sorglig.
 
Det var det. Nu blir det lunch, jag är sviiiiinhungrig. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0